صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و هفت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و هفت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

شمسایی: توان برگزاری دیدار دوستانه در کشور ثالث نداریم

منت کسی که خداحافظی کرده را نمی‌کشیم

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال در نشست خبری دیروز خود که پیش از شروع تمرینات تیم ملی فوتسال برگزار شده، درباره غیبت باقر محمدی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال در لیست این تیم اظهار داشت: «اول باید به این نتیجه برسیم که تیم ملی برای من نیست. قبل از من هم بزرگانی در فوتسال بودند که به این رشته خدمت کردند. تیم ملی متعلق به 85 میلیون ایرانی است و مردم برای سربلندی این تیم دعا می‌کنند. وقتی در جام ملت‌های آسیا دوم شدیم، مردم ناراحت شدند و بعد از قهرمانی با خوشحالی با ما برخورد می‌کردند.»
او در ادامه خاطرنشان کرد: «محمدی بازیکنی کاربلد است که بهترین دروازه‌بان آسیا شد. جو سنگین بازی آخر (گیتی‌پسند - مس سونگون) باعث شد او از تیم ملی خداحافظی کند و نفهمید مبنای آن چه بود. باشگاه به تیم ملی چه ربطی دارد؟ اگر قرار به خداحافظی است، باید با رده باشگاهی خداحافظی کنی. ما گفتیم منت کسی که خداحافظی کرده را نمی‌کشیم. او با ما صحبت کرد و فکر کنم اشتباهی استوری گذاشت! محمدی خداحافظی کرد و بعد سلام و علیک کرد. اگر شرایط را بررسی کنیم، او را دعوت می‌کنیم.» سرمربی تیم ملی فوتسال با بیان اینکه به همه دنیا دست انداختیم تا بازی کنیم، گفت: «دو سال است که در تیم ملی هستم و می‌توانم سه جلد کتاب بنویسم. فشار الکی وارد نکنیم. حسین شمس گفت برای هر بازی 30 میلیارد هزینه می‌شود. حالا برای ما بازی برگزار کنند. تا حالا همه بازی‌ها با تلاش و ارتباط خودمان بوده و تورنمنت برزیل و دیدار با قزاقستان به‌خاطر همین ارتباطات قطعی شد. قرار شد کرواسی به ایران بیاید و این اتفاق هم نیفتاد.»
شمسایی بیان کرد: «مراکش از ما خواست خارج از ایران با ما بازی کند؛ آیا ما پول داشتیم؟ من هم روزی پول ندارم و به همسرم می‌گویم نمی‌توانم خواسته تو را برآورده کنم. همیشه نیروی انسانی ما از ساختار ما جلوتر بوده است. به‌جای اسپانیا باید از مراکش و فرانسه الگوبرداری کنیم. فرانسه جایی نبوده، اما سرعت این تیم را ببینید. ما توان برگزاری دیدار دوستانه در کشور ثالث نداریم؛ چون باید هزینه تیم حریف را هم پرداخت کنیم. تا شب گذشته به هر کشوری برای دیدار دوستانه نامه زدیم، پاسخ منفی دادند. برای دیدار با آرژانتین صحبت کردیم و زمان برگزاری بازی قطعی شد، اما یک چیزی بالا رفت و یک چیزی گیر کرد که بازی منتفی شد.»
او درباره ناراحتی بازیکنان تیم گیتی‌پسند از بهروز عظیمی، ملی‌پوش تیم مس سونگون به‌خاطر اتفاقات دیدار دو تیم اظهار داشت: «کسی خبر خانواده را افشا نمی‌کند. بگویید چه کسی چنین حرفی زده، قول می‌دهم عظیمی و این بازیکن را از تیم ملی کنار بگذارم. وقتی یکی از فرزندان من کار بدی انجام می‌دهد، شب اول اخم می‌کنم و شب دوم انعطاف بیشتری به خرج می‌دهم. می‌توانم او را از خانه اخراج کنم؟ عظیمی از دورترین نقطه ایران، پله‌های ترقی را طی کرده است.»

جستجو
آرشیو تاریخی