صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و هفت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و هفت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

۲ نفر از ضاربان محیطبانان میانه دستگیر شدند

گروه زیست بوم /2 نفر از ضاربان محیطبانان میانه دستگیر شدند. چند روز گذشته بود که شکارچیان غیرمجاز به مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست حمله ور شدند و آنها را زخمی کردند. آنها تهدید کرده بودند که اگر محیطبانان دوباره سد راهشان شوند آنها را از صخره پرت می‌کنند.
 ماجرا از این قرار بود که محیطبانان هنگام شکارغیرمجاز چند شکارچی سر می‌رسند و مانع آنها می شوند. آنها هم برای انتقام‌جویی به محیطبان‌ها حمله ور می‌شوند. شهنام اشتری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با «ایران» از دستگیری ضاربان محیط زیست میانه خبر می‌دهد و تأکید می‌کند این درگیری مصدومیت جدی ای برای رئیس این اداره و دیگر محیطبان‌ها نداشته است.
وی می‌گوید: با تماس یکی از دوستداران محیط‌زیست در جریان یک سری شکار غیرمجاز در منطقه قرار گرفتیم که محیطبانان ما سریعاً به محل مورد نظر عازم شدند. تعداد شکارچیان 6 نفر بود که در حین شکار کل و بز با محیطبانان درگیر می‌شوند و نمی‌توانند لاشه این حیوانات را با خود ببرند. اشتری با اشاره به سرقت تجهیزات دولتی توسط این شکارچیان می‌گوید: توانستیم با همکاری دادستانی، دادگستری، فرمانداری، فرماندهی انتظامی، عوامل نیروی انتظامی و پاسگاه آغکند و مردم دو نفر از این متخلفان را بازداشت کنیم. البته عملیات جست و جو برای پیدا کردن 4 متخلف دیگر ادامه دارد. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی از ضبط یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز از این متخلفان خبر می‌دهد و امیدوار است متخلفان دیگر این ماجرا هم بزودی دستگیر شوند.
حیدرعلی امیرزاده، رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان میانه نیز می گوید: اجرای قوانین مرتبط با سرقت اموال دولتی و شخصی، جبران خسارت جسمی و روحی وارده، جبران ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست، اخذ هزینه اموال دولتی و شخصی مسروقه و انجام بازپرسی‌های تخصصی کارشناسی دیگر درخواست‌های محیطبانان از مراجع قضایی است.
جستجو
آرشیو تاریخی