صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و شش - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و شش - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

بی‌اعتنایی اروپا به درخواست ضدایرانی وزیر صهیونیست
 خبر اول اینکه، پس از درخواست وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از متحدان تل‌آویو برای مقابله به مثل در برابر هر گونه حمله تلافی‌جویانه ایران؛ فرانسه و انگلیس چنین چشم‌اندازی را کم‌اهمیت جلوه دادند.
«یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز جمعه و زمانی‌که در موضعی جنگ‌طلبانه گفت تل‌آویو از شرکای بین‌المللی مانند بریتانیا و فرانسه انتظار دارد که در واکنش به حمله احتمالی ایران، «نه تنها در دفاع، بلکه در حمله به اهداف مهم در ایران» به اسرائیل بپیوندند، مایه تعجب بسیاری شد.
بر اساس گزارش وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، کاتس این ادعا را در جلسه‌ای برای گفت‌وگو با همتای انگلیسی خود در قدس برای بحث در مورد «جلوگیری از تشدید تنش در منطقه و ترویج معامله گروگان‌ها» مطرح کرد. با این حال، هم فرانسه و هم انگلیس چنین چشم‌اندازی را کم اهمیت جلوه داده‌اند و بریتانیا بر لزوم شکستن «چرخه مخرب فعلی خشونت تلافی‌جویانه» در غرب آسیا تأکید کرد.

انتقاد به سهم خواهی ها
از پزشکیان
 خبر دیگر اینکه، عباس سلیمی نمین، پژوهشگر تاریخ معاصر و تحلیلگر سیاسی اصولگرا، سهم خواهی برخی اصولگرایان از مسعود پزشکیان را غیرمنطقی توصیف کرد و خواستار توجه آنان به این واقعیت شد که رقیب آنان در انتخابات رأی آورده است. سلیمی نمین در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، پس از اشاره به تلاش برخی نیروهای تندرو برای قرارگرفتن در مناصب، اما تأکید پزشکیان بر تشکیل دولت وفاق ملی، اظهارکرد: برخی از نیروهای اصولگرا و طیف رقیب آقای پزشکیان هم زیاده‌خواه هستند که فکر می‌کنند باید خواسته‌های آنان در دولت چهاردهم تأمین شود، اما این تفکر منطقی نیست و رقیب آنان رأی آورده است. وی همچنین انتقادات زودهنگام از کابینه پزشکیان را فرستادن سیگنال منفی به جامعه توصیف کرد و افزود: این امر قطعاً کار پسندیده‌ای نیست، چرا که امروز نیاز داریم یک نوع امید به آینده را تقویت کنیم. به گفته این پژوهشگر تاریخ معاصر، زمانی که دولت جدیدی روی کار می‌آید، تخریب کردن آن هنر نیست کمک کردن به آن، شرط پایبندی به منافع ملی است. وی با بیان اینکه دولت باید در مجموع با گرایش رئیس‌جمهور باشد، اضافه کرد: رئیس‌جمهور این وسعت نظر را از خودش نشان داد که افرادی را از هر گرایش جمع‌آوری کند. از این رو بر اساس منافع شخصی نباید به گونه‌ای عمل کرد که امیدواری مردم لطمه بخورد.

ترس سران موساد و شین بت از ایران به روایت خبرنگار اسرائیلی
 دست آخر اینکه،  خبرنگار شبکه اسرائیلی، روایتی را از هراس سران موساد و شین بت از ایران مطرح کرده است. خبرنگار شبکه عبری کان اسرائیل نوشت: از ترس اینکه ایران دیوید برنیاع، رئیس موساد و رونین بار رئیس شین بت را در بدو ورود به قطر هدف قرار دهد، اقدامات احتیاطی از جمله فرود هواپیمای آنها ابتدا در ابوظبی پایتخت امارات و سپس حرکت به صورت مخفیانه به سمت دوحه انجام شد.

جستجو
آرشیو تاریخی