صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و شش - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و شش - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

گلایه بلوکات به سکوت برابر اسرائیل
سجاد بلوکات، نویسنده، کارگردان و مجری تلویزیون، تازه‌ترین استوری خود را به ضرورت دفاع جهانیان از حقانیت مردم فلسطین اختصاص داده است. او با انتشار یک استوری، کنایه‌ای به آن دسته کنشگران اجتماعی زده که این روزها توجه چندانی به کشتارهایی که علیه مردم غزه و از سوی رژیم غاصب اسرائیل رخ می‌دهد ندارند و دغدغه‌هایی دسته‌چندم دارند؛ دغدغه‌هایی که مهم هستند اما نه به اندازه جنایاتی که ماه‌هاست علیه مردم فلسطین رخ می‌دهد؛ بلوکات نوشته: «چهل هزار شهید در غزه، ‌آن هم در روزگار نگرانی برای پاندای قرمز! در دنیای گفتمان‌ها. در دنیای نگرانی برای گازهای گلخانه‌ای! واژه‌ها مبتذل شده‌اند، این‌طور نیست؟»

انتشار گوشه‌ای از جنایات اسرائیلی‌ها
از جمله فیلم‌هایی که این روزها از جنایات رژیم صهیونیستی وایرال شده می‌توان به فیلمی اشاره کرد که تلاش خانواده‌ای فلسطینی را برای نجات از بمباران اسرائیلی‌ها نشان می‌دهد. این فیلم با واکنش‌های متعددی روبه‌رو شده؛ یکی از کاربران درباره‌اش نوشته: «این فیلمی که می‌بینید، یک ساخته سینمایی نیست؛ تلاش یک خانواده فلسطینی برای فرار از بمباران جنگنده‌های اسرائیلی است. امیدوارم جهانیان این فیلم را ببینند و همه آنهایی که طرفداری رژیم اسرائیل را می‌کنند یا همه آنهایی که برابر این جنایات سکوت پیشه کرده‌اند خجالت بکشند!» دیگری نوشته: «با وجود چنین مستنداتی که در فضای مجازی به وفور پیدا می‌شوند چطور و با چه رویی هنوز یکسری دولت‌ها و افراد از این رژیم کودک‌کش حمایت می‌کنند؟!» و کاربر دیگری هم گفته: «باید همه‌مان اعتراض کنیم. باید برای دفاع از مردم فلسطین کاری کنیم. باید کاری کنیم که همه دولت‌ها ناچار به دفاع از فلسطین شوند!»

ویدیویی از ترامپ درباره عاقبت محتوم اسرائیل
فیلمی از سخنرانی اخیر ترامپ توجه کاربران زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به خود جلب کرده؛ نکته جالب در این ویدیوی کوتاه پیش‌بینی ترامپ در خصوص آینده رژیم صهیونیستی است که در شبکه ایکس (توئیتر سابق) میان کاربران چرخیده و بازنشر می‌شود. در این ویدیو که فؤاد ایزدی، دانشیار دانشگاه تهران آن را در صفحه‌اش بازنشر کرده است، ترامپ می‌گوید: «اسرائیل از بین خواهد رفت. یک یا دو سال پیش فکر نمی‌کردم این جمله را بگویم. اسرائیل قادر نخواهد بود در سه جبهه بجنگد. وضعیت بسیار شکننده است. اسرائیل به اندازه کافی نیروی نظامی ندارد و میلیون‌ها نفر طرفدار طرف مقابلند.» بازنشر این پیش‌بینی با واکنش‌های مختلفی همراه شده است؛ یکی از کاربران در همین باره نوشته: «البته این پیش‌بینی ترامپ برای انتخاباته، در اصل منظورش این است که اگر من رأی نیاورم این‌طور می‌شه. هر چند که در نهایت حق را اقرار کرده!» دیگری گفته: «این آینده محتومی است که در انتظار رژیم غاصب صهیونیستی است.» فرد دیگری هم نوشته: «این ترامپ داره برای خودش تبلیغ می‌کنه، دنبال اینه که نظر یهودی‌ها رو جلب کنه.» کاربری نوشته: «ترامپ دنبال ترساندن طرفداران رژیم اسرائیل در امریکاست، چون خودش را ناجی رژیم اسرائیل معرفی می‌کنه.» فردی نوشته: «منظورش این بوده که اگر من رئیس‌جمهور امریکا نشم، اسرائیل از بین می‌رود!» و کاربری که به نظر می‌رسد از برخی واکنش‌ها و بی‌تفاوتی‌ها دلخور است، نوشته: «حتی ترامپ هم فهمیده که کار اسرائیلی‌ها تمام شده، آن وقت بعضی غربگراها هنوز این را نفهمیدند!»

نوشته‌ای از مرد عنکبوتی ایرانی
رضا علی‌پور، ملی‌پوش سنگ‌نوردی کشورمان که در شبکه‌های اجتماعی از او با عناوینی همچون «مرد عنکبوتی ایرانی» یاد می‌شود، با آنکه از صعود به فینال ماده سرعت المپیک پاریس بازماند اما همچنان، حتی حالا هم که المپیک تمام شده مورد توجه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی است. این ورزشکار به تازگی در صفحه شخصی‌اش دست به بازنشر ماجرایی از یک دهه قبل و درباره پیشنهادی وسوسه‌انگیز زده است. او نوشته: «سال ۲۰۱۴ از امارات و امریکا پیشنهاد دادند زیر پرچم آنها مسابقه بدهم اما من ماندم. من به‌ خاطر مردمم و شهیدانی که برای کشور خون دادند ماندم. می‌دانستم در کشور امکاناتی ندارم اما نمی‌توانستم به‌ خاطر پول زیر یک پرچم دیگر مسابقه بدهم.» با آنکه المپیک 2024 به پایان رسیده، اما مردم کشورمان همچنان با جمله‌هایی از او قدردانی می‌کنند؛ یکی از کاربران نوشته: «درود بر شرفت، ورزشکار باغیرت. زنده باد ایران.» دیگری این‌طور واکنش نشان داده: «رضا علی‌پور برای من در المپیک امسال یکی از محترم‌ترین ورزشکاران ایرانی شرکت‌کننده بود.» کاربر دیگری نوشته: «این همه عکس پسر خوشگل ایتالیایی گذاشتین ذوق کردید، ولی ما خودمون رضا علی‌پور داریم.» دیگری گفته: «اگر رضا علی‌پور امکانات بهتری در اختیار داشت حتماً طلا می‌گرفت.»

جستجو
آرشیو تاریخی