صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و شش - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و شش - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

ایسنا-عبدالرسول وطن‌دوست، مدیر پرونده ثبت جهانی «مسجد ایرانی» از آغاز کار روی این پرونده خبر داد و با امیدواری زیاد که این پرونده تا پایان سال به سرانجام برسد، گفت: پرونده مسجد یا مساجد ایرانی یکی از مهم‌ترین پرونده‌های ایران در ۵۰ سال اخیر است. مطالعات اولیه روی این پرونده آغاز شده است، ولی هنوز کار میدانی شروع نشده است که اتفاقا کار میدانی مهم و زمان‌بری است و اعتبار مناسب و همکاری واحدهای استانی و دیگر دستگاه‌ها را می‌طلبد. این پرونده اگر مهم‌ترین نباشد یکی از مهم‌ترین پرونده‌های ایران در ۵۰ سال گذشته است؛ «مساجد ایرانی» یا «مسجد ایرانی» خیلی موضوع مهمی است.
 
صداوسیما- رضا مظفری‌نسب، به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی انتخاب شد.
 
ایسنا- نقی شعبانیان، معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تهیه طرح مدیریت پایدار جنگل‌های هیرکانی با تمرکز بر ارتقای شاخص‌های اکولوژیک، اقتصادی و اجتماعی برای ۱۰۴ حوزه آبخیز از جنگل‌های هیرکانی خبر داد و گفت: این طرح براساس بند «ف» ماده ۳۸ قانون برنامه توسعه ششم است.
با توجه به اینکه اجرای طرح‌های قبلی و بهره‌برداری چوب از جنگل‌های هیرکانی از سال ۱۳۹۶ ممنوع شده است، این طرح جایگزین در حال تهیه است که دارای سه رکن اصلی اکولوژیک، اجتماعی و اقتصادی است.
 
مهر- علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: واحدهای صنفی آلاینده و مزاحم محله فرحزاد مطابق با بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تعطیل شد. ۳و احد صافکاری و نقاشی که با فعالیت در یکی از معابر کم عرض خیابان آبشار محله فرحزاد، ضمن ایجاد آلودگی بصری و زیست محیطی با فعالیت در حاشیه خیابان، سبب ایجاد گره ترافیکی در محل شده و موجب نارضایتی شهروندان شده بود.
 
مهر- اباذر عباسپور، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اشغال ۷۰درصدی مراکز اقامتی کلیبر، از افزایش ۲۰درصدی گردشگران ورودی به این شهرستان خبر داد و گفت: نگین سرسبز استان رکوردی بی‌سابقه در جذب گردشگران داخلی و خارجی به ثبت رسانده و تعداد گردشگران ورودی به این شهرستان در بازه زمانی فعلی نسبت به سال ۱۴۰۲ با افزایش
۲۰ درصدی همراه بوده است.
 
صداوسیما- یاسر قندهاری، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از موافقت با تأسیس چهار واحد گردشگری کشاورزی در شهرستان‌های گرگان، کردکوی و کلاله خبر داد. این مزارع با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم برای ۲۵ نفر در عرصه‌ای به‌مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع با نوع باغی و گلخانه در قالب درختان میوه ایجاد شده است.
 
ایرنا- مرتضی صفری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: برنامه این نهاد در منطقه سیلوانای ارومیه، راه‌اندازی واحدهای بومگردی و جذب گردشگر قابل توجه است. منطقه سیلوانا یکی از مناطق بکر گردشگری ارومیه است که رونق گردشگری در این منطقه همواره مورد تأکید استاندار آذربایجان‌غربی و هر سه نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بوده است.
 
صداوسیما- مرتضی عاطفی، شهردار بندر کیاشهر گفت: دستگاه زباله سوز ۶۰۰ لیتری با همکاری یک شرکت فناور داخلی طراحی و برای اجرای آزمایشی در مکان موقتی راه‌اندازی شده است. برای حل معضل زباله در ۲ سال گذشته با فرهنگ‌سازی و اجرای تفکیک زباله از مبدأ نتایج موفقیت آمیزی حاصل شد که برای تکمیل این زنجیره نیاز به امحای زباله غیرقابل بازیافت است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی