صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و پنج - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و پنج - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۶

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌و‌گو با «ایران» اعلام کرد

حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای توسعه بنادر

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به محورها و فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه دریایی و بندری گفت: هدفگذاری این سازمان، جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه زیرساخت و روبنا و توسعه ترانزیت است.
حسین یداللهی در گفت‌وگو با «ایران» با بیان اینکه سرمایه‌گذاری، موتور محرک اقتصاد ملی و از اهمیت بسیار بالایی برای اقتصاد کشور برخوردار است در خصوص وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه دریایی و بندری اظهار داشت: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی استفاده حداکثری از ظرفیت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه بنادر و دریانوردی است. وی، بهترین نوع سرمایه‌گذاری را سرمایه‌گذاری مستقیم دانست و افزود: باوجود اینکه شرایط اقتصادی کشور به علت تحریم‌های ظالمانه با محدودیت‌هایی همراه است اما سازمان بنادر و دریانوردی معطل نمانده و در این حوزه دست و پا بسته عمل نکرده و فعالیت‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

اعلام محورها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری
مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این سازمان با حمایت وزارت راه و شهرسازی مذاکرات و رایزنی‌های مختلفی را با کشورهای حوزه CIS، خلیج فارس و... مدنظر قرار داده است، گفت: مذاکرات بسیاری با کشورهای روسیه، چین و هند انجام شده و تلاش سازمان بنادر و دریانوردی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و همکاری با کشورهای مذکور است.
وی در مورد محورها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه دریایی و بندری اعلام کرد: در حوزه لجستیک، پارک‌های لجستیک و پارک‌های توزیع کالا، پوشش کالاهای ترانزیتی، ایجاد روساخت در بخش انبارش کالا و... از جمله محورها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی حمل و نقل دریایی است و از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار دارد.
حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه ترانزیت
وی افزود: سرمایه‌گذاری داخلی همواره به عنوان یک اولویت ویژه برای سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده است و در عین حال جذب سرمایه‌گذاری خارجی که در راستای منافع ملی باشد چه در بنادر شمالی و چه در بنادر جنوبی کشور را در دستور کار داریم.
یداللهی با اشاره به اینکه هدفگذاری سازمان بنادر و دریانوردی صرفاً جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه زیرساخت نیست، اظهار داشت: علاوه بر حوزه زیرساخت، جذب سرمایه‌گذاری داخلی اعم از بخش خصوصی و دولتی نیز در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم که مسیر را برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در حوزه دریایی و بندری هموار کنیم، بیان کرد: باید بتوانیم به راحتی کالا را از مسیر دریایی و بندری کشور ترانزیت کنیم، همچنین نگاه ویژه‌ای به همکاری با ارگان‌های دیگر در حوزه ریلی و جاده‌ای داریم تا بتوانیم شاهد انتقال هرچه بهتر کالا باشیم.
یداللهی با اشاره به اینکه یکی دیگر از هدفگذاری‌های سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه ترانزیت است، گفت: مذاکرات مختلفی با شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی داشته‌ایم تا سرمایه‌گذاری از سوی این شرکت‌ها صورت گیرد.
مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم بخشی از کالاهای مورد نیاز کشورهای حوزه CIS و کشورهای اروپایی را از مسیر ایران ترانزیت کنیم که این مسأله به عنوان یک هدف از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی