صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و پنج - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و پنج - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

میراث آریا- مصطفی قانونی، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلپایگان گفت: سنگ‌نگاره‌های محوطه تاریخی «یان چشمه» در منطقه غرقاب این شهرستان با مساحت بالغ‌ بر ۱۶ هکتار ثبت ملی شد.

خبرگزاری صدا و سیما- سحر تاج‌بخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: مدت زیادی است که برخی پل‌ها، جاده‌ها و بسیاری از زیرساخت‌های کشور تاب‌آوری وضعیت موجود [اقلیم] را ندارد چرا که اینها در زمان احداث با دوره‌های بازگشت بارش مشخصی ساخته شده‌اند اما اکنون شدت و دوره تکرار آن تغییر کرده است.

ایسنا- ایران و ارمنستان برای تسهیل تردد خودروها بین دو کشور قرارداد صدور «کارنه دوپاساژ» امضا کردند. محمد حسین صوفی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با تأکید بر توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه تسهیل و تسریع تردد گردشگران و مسافران دو کشور، امضای این قرارداد را اقدامی سازنده و آغازی برای همکاری و تعامل بخش‌های گردشگری و اقتصادی میان ایران و ارمنستان دانست.
تسنیم- دکتر مهیار مرعشی، دامپزشک متخصص حیات‌وحش گفت: نگهداری میمون رزوس در ایران رایج شده که بیماری‌های مشترک بسیار زیاد و غیرقابل کنترلی با انسان دارد که از جمله آنها هرپس ویروس است. این بیماری‌ قابلیت کنترل نداشته و هیچ واکسنی برای آن وجود ندارد. تنها واکسنی که به میمون زده می‌شود، واکسن هاری است که این واکسن نیز مخصوص میمون رزوس ساخته نشده و لذا بی‌اثر است.

جستجو
آرشیو تاریخی