اخبار

آغاز ویژه برنامه‌های‌ کاروان اربعینی تماشاخانه‌های سیار کانون

هم‌زمان با نزدیک‌شدن به اربعین حسینی، سه تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری از ۲۳ مرداد برنامه‌های متنوعی را در استان‌های مختلف اجرا می‌کنند. تماشاخانه سیار شماره یک کانون با حضور در استان‌های مرکزی، زنجان، همدان و با اجرای نمایش «مشک‌های خالی» به کارگردانی زهرا مریدی از ۲۵ مرداد تا ۴ شهریور ۱۴۰۳ به اجرای برنامه می‌پردازد. همچنین تماشاخانه سیار شماره ۲ کانون با اجرای نمایش «بیرق سرخ» به کارگردانی صادق کیانی‌مقدم از ۲۴ مرداد تا ۴ شهریور به استان‌های گلستان، خراسان جنوبی و قم سفر می‌کند. تماشاخانه سیار شماره ۳ کانون نیز از استان خراسان رضوی به سمت استان سیستان و بلوچستان می‌رود. علاوه بر اجرای نمایش‌های آیینی ویژه اربعین، برنامه‌های فرهنگی هنری از دیگر برنامه‌های تماشاخانه‌های سیار است.
/هنر آنلاین

 

برپایی نمایشگاه
«مشاهیر هنر»
در باغ موزه تهران

نمایشگاهی از آثار هنرمندان جوان با عنوان «مشاهیر هنر» در باغ موزه تهران برپا شده است که تا ۳۱ مرداد ماه میزبان اهالی هنر خواهد بود. در این نمایشگاه حدود ۳۰ اثر هنری نقاشی در سبک‌های سیاه قلم، رنگ روغن، اکریلیک و گواش است که از روی آثار استاد فرشچیان، همچنین آثاری از خط استاد «افجه‌ای» با تذهیب استاد «ثریا نیکو روش» توسط هنرمندان جوان کشورمان انجام شده است. هنرجویان جوان حاضر در این نمایشگاه، در هر یک از آثار خود در حقیقت به بازتولید آثار هنرمندان و نقاشان بزرگ پرداخته‌اند؛ به عبارتی خواسته‌اند آثار آن هنرمندان بزرگ و شناخته شده توسط هنرمندان جویای نام دیده شود. دراین نمایشگاه حدود ۳۰ اثر هنری از روی آثار استاد فرشچیان، نقاشی شده است. /ایرنا

 

 «چتری با پروانه‌های سفید» برای کودکان ژاپنی

کتاب «چتری با پروانه‌های سفید»، اثر فرهاد حسن‌زاده قرار است به زبان ژاپنی ترجمه و برای مخاطبان ژاپنی‌زبان عرضه شود. این اثر از جمله کتاب‌های خواندنی در حوزه ادبیات کودک است که تاکنون به زبان‌های مختلف ترجمه شده و قرار است به زبان ژاپنی نیز برگردانده و عرضه شود. حسن‌زاده گفت: بعضی از اتفاق‌های همزمان بی‌آنکه بخواهیم تبدیل به داستان می‌شوند. اسفند سال 88 بود که داستانی نوشتم برای نشریه‌ سه‌چرخه. از همان داستان‌هایی که هیچ‌چیزش از قبل معلوم نیست و نویسنده خودش را به دست جریان داستان می‌سپارد. وقتی چشم‌باز کردم دیدم داستانی سه اپیزودی نوشته‌ام که شخصیت‌هایش هر کدام داستان خود را دارند.
/تسنیم

جستجو
آرشیو تاریخی