صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و چهار - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و چهار - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

اخبار

خبر خوش برای مشمولان
با بیش از ۸ سال غیبت سربازی
سازمان وظیفه عمومی فراجا با اشاره به اجرای طرح انصار اعلام کرد: مشمولان دارای ۸ سال غیبت و بیشتر از آن با شرکت در این طرح از مزایای انعطاف در مدت حضور و انتخاب ساعت حضور در محل کار به صورت توافقی بهره‌مند می‌شوند.
سازمان وظیفه عمومی فراجا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از دیگر مزایای این طرح عدم محدودیت سقف کسر خدمت، انعطاف در مدت خدمت وظیفه عمومی (۱۴ الی ۲۱ ماه)، حذف دو ماه آموزش شبانه‌روزی، بخشش اضافه خدمت سنواتی و امکان خروج از کشور برای سفرهای زیارتی عتبات عالیات، حج و به‌کارگیری مشمولان طرح، متناسب با تخصص، مهارت و توانمندی افراد است. همچنین مشمولان غایب در این طرح از امتیازات کسر خدمت تأهل دو ماه، فرزند اول  سه ماه، فرزند دوم چهار ماه و فرزند سوم پنج ماه، کسر خدمت به‌‌واسطه عضویت در بسیج در دوران قبل از ورود به غیبت، کسری سابقه ایثارگری والدین اعم از خدمت در جبهه یا جانبازی نیز می‌توانند استفاده کنند. در این اطلاعیه آمده است: این دسته از افراد در سپاه پاسداران شهرستان و استان محل سکونت به‌کارگیری می‌شوند و همچنین همزمان با انجام خدمت سربازی می‌توانند اشتغال به کار داشته و از بیمه برخوردار شوند. متقاضیان طرح باید در صورت داشتن شرایط لازم برای ثبت‌نام به نزدیکترین رده‌های سپاه شامل پایگاه‌های بسیج، حوزه‌های مقاومت، سپاه استانی، شهرستانی و... مراجعه کنند.

حضور ۵۰۰ هزار نفری تهرانی‌ها در آیین بدرقه اربعین
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره آیین بدرقه اربعین که در میدان آزادی برگزار می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود در آیین بدرقه اربعین در روز پنجشنبه ۲۵ مرداد بیش از ۵۰۰ هزار شهروند با حضور در میدان آزادی تجمع باشکوهی را رقم بزنند که ضرورت دارد همه مجموعه‌های دست‌اندرکار این آیین با همه امکانات به شهروندان خدمت‌رسانی کنند.
به گزارش «ایران»، محمدامین توکلی‌زاده با بیان اینکه پروژه محرم‌شهر و بدرقه اربعین اکنون به نقطه اتصال با یکدیگر رسیده‌اند، اضافه کرد: ابرپروژه فرهنگی و اجتماعی محرم‌شهر در روزهای نخست با استقبال روزانه ۱۵ هزار نفر روبه‌رو شد اما با گذشت دو هفته از اجرای آن شاهد حضور و استقبال ۳۰ هزار نفر در هر شب هستیم که چنین استقبالی از یک برنامه فرهنگی بی‌نظیر است و نشان می‌دهد که هدفگذاری این برنامه به‌درستی انجام شده است.

پرداخت مطالبات پرستاران آغاز شد
رئیس سازمان نظام پرستاری کشورازآغاز پرداخت مطالبات پرستاران از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: میزان تأخیر در پرداخت معوقات پرستاری در کشور ۸ ماه است که در حال برطرف شدن است و امیدواریم در دولت چهاردهم به سلامت نگاه ویژه‌ای شود.
به گزارش ایرنا، احمد نجاتیان دراین باره گفت: مطالبات پرستاران از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حال پرداخت است.

مطالبات پرستاران 8 همت است
عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت نیز با بیان اینکه کل میزان مطالبات نیروهای پرستاری ۸ همت(هزار میلیارد تومان) است، گفت: بخشی از این مطالبات پس از پیگیری‌های انجام شده بزودی پرداخت می‌شود.
وی افزود: معوقات به نیروهای نظام سلامت ۳۲ همت بوده که از این میزان حدود ۸ همت مطالبه ۲۱۰ هزار پرستار کل کشور است که با ورود سازمان برنامه و دیوان محاسبات کل کشور و پیگیری‌‌های انجام شده روند پرداخت مطالبات تسریع شده است.
عبادی با بیان اینکه معوقات پرستاران در حوزه‌‌های اضافه کاری و کارانه است که درخواست به حقی بوده و کوتاهی‌‌ها از سوی ما مسئولان رخ داده است، گفت: سهم ۵ درصدی رئیس دانشگاه از مطالبات اختصاصی برای پرداخت معوقات کافی نبوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی