پرسپولیس – ذوب‌آهن ، پنجشنبه ساعت19:30

ورود قهرمان با ماسک جدید

 پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر عصر امروز از ساعت 19:30 دقیقه در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک کار خود را رسماً آغاز خواهد کرد. تغییر کادر فنی مهم‌ترین تغییر در چهره این تیم به حساب می‌آید ضمن اینکه تغییراتی در ترکیب سرخ‌ها هم دیده خواهد شد اما پرسپولیس احتمالاً همان تیم فصول اخیر است که در جزئیات تغییر داشته است.
پرسپولیس با خوان کارلوس گاریدو وارد این فصل خواهد شد و البته بازیکنانی مثل فرشاد احمدزاده، علی علیپور، ایوب‌العملود و الکسیس گندوز که همه جزو خریدهای تازه این تیم به حساب می‌آیند قرار است در ترکیب اصلی بازی کنند. مهمترین ویژگی این بازی برگزاری آن در فاصله حدوداً 300 کیلومتری از تهران است. این مسابقه در واقع اولین بازی خانگی سرخ‌ها در فصل تازه خواهد بود و به جای اینکه در پایتخت با شور و حال هواداران برگزار شود در اراک و احتمالاً با چیزی حدود ده هزار تماشاگر آغاز می‌شود. پرسپولیس در این ورزشگاه چهار بار شکست خورده و تنها دو برد دارد که این می‌تواند به لحاظ آماری نگران‌کننده باشد اما تیم گاریدو برای پیروزی در گام اول با وجود عدم موفقیت در جذب مدافع چپ خارجی چیزی کم ندارد.
حریف پرسپولیس در این مسابقه ذوب‌آهنی است که موفق شده محمد ربیعی را در رأس کادر فنی نگه دارد اما مهره‌هایی مهمی مثل محمدجواد محمدی و محمدحسین اسلامی را از دست داده است. ذوب‌آهن برخلاف پرسپولیس با سیستم 3 دفاعه بازی می‌کند و غالباً با سیستم 3-5-2 به میدان رفته اما پیش‌بینی می‌شود ربیعی و تیمش در این مسابقه شکل دفاعی‌تری به خود بگیرند و در واقع 5-3-2 بازی کنند. ذوب‌آهن سعی داشت یکی دو بازیکن خارجی آسیایی جذب کند که موفق نشد و تنها مدافع گرجی خود را حفظ کرد اما به صورت کلی خط دفاع بلندزن، سرسخت و محکمی دارد و پرسپولیس در نخستین بازی فصل کار راحتی مقابل این تیم نخواهد داشت.
در ترکیب ذوب‌آهن یکی دو ابهام در خط دروازه و خط حمله وجود دارد اما در این تیم نفرات باتجربه‌ای مثل کامیابی‌نیا و قریشی حضور دارند. در سوی مقابل ترکیب پرسپولیس تقریباً مشخص است و از آنجایی که دو مصدوم عمده در این تیم حضور دارند(عالیشاه و اورونوف) راحت‌تر می‌توان درباره ارنج مد نظر گاریدو نظر داد.
نکته اینجاست که بازی‌های اخیر پرسپولیس و ذوب‌آهن هیچ وقت پرگل و یکطرفه نبوده. از پنج تقابل اخیر دو تیم سه تا مساوی شده و دو تا را هم پرسپولیس یک – هیچ برده است.
مهمترین و شاید جالب‌ترین ویژگی این مسابقه هم استفاده از کمک داور ویدیویی خواهد بود که می‌تواند شرایط نخستین بازی خانگی سرخ‌ها را تحت تأثیر قرار دهد اما به هر حال جذاب خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی