صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و سه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و سه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در «ایران»

خشکسالی تهدیدی برای عشایر کرمان
کرمان - استاندار کرمان گفت: خدماتی که به جامعه عشایری ارائه می‌شود با نیازهای‌ آنها فاصله دارد و تمام سعی‌مان بر این است که حمایت‌ها و کمک‌ها را در اصلاح راه‌های عشایری و کمک به بهبود معیشت و اقتصاد این قشر از جامعه داشته باشیم. محمدمهدی فداکار با اشاره به جمعیت چهار درصدی جامعه عشایری استان بیان کرد: اثرگذاری جامعه عشایری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی بیشتر از درصد جمعیتی آنهاست. وی تصریح کرد: کاهش بارندگی و گسترش خشکسالی، جامعه عشایری را تحت تأثیر قرار داده و آبرسانی سیار یکی از اولویت‌های اول عشایر است. همچنین مدیرکل امور عشایر شمال کرمان به خشکسالی‌های پیاپی اشاره و تصریح کرد: ۸۰ درصد مراتع استان به دلیل خشکسالی از بین رفته و منابع آبی و معیشت عشایر نیز تحت تأثیر شدید قرار دارد.
رضا نیکزادی با اشاره به توزیع نهاده‌های دامی و جایگزینی آبرسانی سیار در راستای کاهش اثرات خشکسالی بر جامعه عشایری افزود: چهار برنامه زنجیره گوشت، گیاهان دارویی، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار عشایری داریم. وی همچنین از شناسایی ۵۰ زیست بوم عشایری در استان کرمان خبر داد و تأکید کرد: بزرگترین راه برای ماندگاری در مناطق عشایری، ارتقای شاخص‌های برخورداری است.

جشنواره انجیر گلوگاه در ایستگاه هشتم
ساری- هشتمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر کشور با نام شکرانه برداشت انجیر،  در گلوگاه؛ شرقی‌ترین شهرستان استان مازندران افتتاح و به مدت یک هفته ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه با اشاره به اینکه گلوگاه به‌عنوان کانون پرورش انجیر مشهور است، گفت: این جشنواره در ۵۲ غرفه تا سی و یکم مرداد در کنار فروش محصولات باغی و زراعی دایر است. مهدی باباجانی با بیان اینکه محصولات و فرآورده‌های جانبی تولید انجیر در کنار برپایی غرفه صنایع دستی ارائه می شود، ادامه داد:‌ توسعه اشتغال شهرستان نیازمند حمایت از تولید داخلی است و برپایی این جشنواره فرصتی در حمایت از تولیدکنندگان موفق بخش کشاورزی است.

جستجو
آرشیو تاریخی