صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبــار

اخراج «العربیه» از غزه به دلیل پوشش روایت‌های مطلوب اسرائیل

منابع رسانه‌ای فلسطینی از اخراج تیم رسانه‌ای شبکه العربیه عربستان سعودی از نوار غزه به دلیل پوشش روایت‌های دروغین رژیم صهیونیستی خبر دادند.
به گزارش ایسنا، کانال تلگرامی «غزه الان» در این باره خبر داد که کادر خبری شبکه العربیه عربستان سعودی، از نوار غزه اخراج شدند. این کانال گزارش داد که خبرنگاران العربیه دیگر حق ندارند اخبار غزه را پوشش دهند؛ چراکه آنها درخصوص حمله به غزه، روایت‌های دروغین رژیم صهیونیستی را نقل می‌کنند.
طبق این گزارش، فعالیت شبکه‌های سعودی العربیه و الحدث به دلیل ترویج روایت مطلوب رژیم صهیونیستی درباره حملات به نوار غزه، خشم فلسطینی‌ها و برخی از اعراب را به همراه داشته است و آنها خواستار تحریم این شبکه‌ها شده‌اند.

 

حمله نیروهای «قسد» به مقرهای ارتش سوریه در دیرالزور

کردهای وابسته به امریکا در سوریه (قسد) صبح دیروز پایگاه‌های ارتش سوریه در حومه شرقی دیرالزور را با خمپاره هدف قرار دادند. نیروهای مسلح قسد روستاها و شهرک‌های «صبیخان»، «البولیل» و «موحسن» را با خمپاره و توپخانه و شهرک «بقرص» را با پهپاد هدف قرار دادند. همچنین تک تیراندازهای قسد غیرنظامیان را هدف قرار دادند که منجر به زخمی شدن تعدادی از آنها شد. روز یکشنبه نیز در حمله پهپادی به خودروی نیروهای پشتیبانی ارتش سوریه در شهر البوکمال در حومه شرقی دیرالزور ۶ نفر شهید و ۱۱ نفر زخمی شدند.شبکه المیادین در گزارشی از پشتیبانی امریکا از اقدامات قسد با هدف تحقق دستاوردهای سیاسی و میدانی خبر داد.

 

امارات همچنان به پیگرد حامیان عرب فلسطین در این کشور ادامه می‌دهد

بسیاری از افراد مقیم در امارات، از ملیت‌های مختلف عرب به دلیل حمایت از فلسطین در معرض بازداشت، شکنجه و جریمه قرار گرفتند و برخی از آنها به دلیل «همبستگی در فضای مجازی» با آرمان فلسطین و نوار غزه از امارات اخراج شدند.
به گزارش ایسنا، سرویس‌های استخباراتی امارات اخیراً ده‌ها نفر از شهروندان دارای ملیت‌های فلسطینی، مصری، تونسی، مراکشی و الجزایری را بدون ارتکاب جرم یا نقض نظم عمومی؛ بلکه به عنوان مجازاتی برای همبستگی در فضای مجازی با فلسطینی‌ها در غزه، بازداشت، جریمه و اخراج کردند.
پیشتر «عربی ۲۱» مدارک و شهادت‌هایی را از سیاست هدفمند اداره کل اقامت و امور خارجی در امارات درباره اعمال محدودیت برای ساکنان فلسطینی، جمع‌آوری کرده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی