صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران صورت می‌گیرد

تعیین جریمه برای اسراف غذای دانشجویی

معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به جریمه دانشجویانی که غذا رزرو کنند و نخورند، گفت: برای بار اول پیامک تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار این امر تا سه بار مجبور به پرداخت کل هزینه غذا خواهند شد.
عبدالوهاب برادران با اشاره به اینکه ۱۱ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: یکی از اتفاق‌های خوب با وجود بضاعت کم دانشگاه، افتتاح دو خوابگاه متأهلی بود که بعد از سال‌ها محقق شد، به طوری که از ۸ واحد متأهلی به ۴۰ واحد رسیده‌ایم و دانشجویانی در این واحدها زندگی می‌کنند که دو تا سه فرزند دارند. به گفته برادران، در حال برنامه‌ریزی هستیم تا ۹۰ واحد دیگر هم اضافه شود، اما غیر از خوابگاه دانشجویی، وام‌های کمک‌هزینه ودیعه مسکن و کمک‌هزینه تحصیلی هم برای دانشجویان داریم و با توجه به ارتباط خوبی که با صندوق رفاه وزارت بهداشت داریم این وام‌های دانشجویی پرداخت شده است.
 
400 میلیون تومان صرفه‌جویی با جلوگیری از هدررفت غذا
معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص اقدامی قابل توجه در بحث صرفه‌جویی غذایی، گفت: برخی از دانشجویان در رژیم‌های غذایی هستند یا غذا کم میل می‌کنند اما مجبور بودند پرس‌های کامل غذای دانشجویی را دریافت کنند و به همین علت حجم بالایی از دورزیر غذا را داشتیم و برای جلوگیری از این اسراف گزینه نیم پرس را به غذای دانشجویی اضافه کردیم. برادران افزود: در بحث صرفه‌جویی از هزینه مواد اولیه هم اقدامات خوبی صورت گرفته است، در گذشته دانشجویان غذا رزرو می‌کردند اما آن را نمی‌گرفتند و برای پخت آن غذاها باید مواد اولیه استفاده می‌شد، به همین دلیل کلی مواد اولیه با یارانه دانشجویی برای غذا استفاده می‌کردیم که دست‌نخورده دور‌ریز می‌شد؛ برای جلوگیری از این اسراف، برای دانشجویان جریمه در نظر گرفتیم که اگر دانشجویی غذا رزرو کند و نگیرد برای بار اول پیامک تذکر داده می‌شود، برای بار دوم پرداخت نصف هزینه غذا و برای سومین بار، فرد ملزم به پرداخت کل هزینه غذا خواهد شد.
به گفته این پزشک متخصص، با این اقدامات ماهانه بیش از ۴۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی داشتیم که از طریق تحلیل سیستم و ارزیابی شرایط محقق شد.
 
تسهیل امور دانشجویی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی
وی با اشاره به بهره‌مندی از هوش مصنوعی در تسهیل امور دانشجویان هم گفت: یکی دیگر از اقدامات ما استفاده از هوش مصنوعی با جمع‌آوری اطلاعات است تا بتوانیم سامانه‌های تغذیه، اسکان و تردد دانشجویان را با همین اطلاعات مجازی به‌روز داشته باشیم و خدمات را بهتر ارائه کنیم، مثلاً در بحث فارغ‌التحصیلی، دانشجویان مجبور به کسب ۵۰ امضا بودند که هر کدام را باید از ساختمانی جدا دریافت می‌کردند، اما اکنون بحث فارغ‌التحصیلی کاملاً مجازی و غیرحضوری صورت می‌گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی