صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد

اعزام تیم‌های پزشکی به عراق برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین

محدثه جعفری
خبرنگار

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها امسال 5 میلیون نفر در مراسم اربعین شرکت می‌کنند از اعزام دو تیم پزشکی از این هفته به عراق خبر داد و گفت: درمانگاه سرپایی در عمود 1092 با 100 نفر نیرو به صورت شبانه‌روزی فعالیت‌هایی در راستای غربالگری و درمان بیماران انجام خواهد داد.
عبدالرضا پازوکی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در تهران و اطرف آن را تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار داده است از افزایش تعداد تخت فعال مراکز تحت پوشش خبر داد و گفت: اکنون ۱۲ هزار و ۴۷ تخت فعال در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود دارد.
پازوکی با اشاره به اینکه در دانشگاه علوم پزشکی ایران ۵۰ محصول فناورانه تولید شده و ۳۹ اختراع توسط اعضای هیأت علمی و دانشجویان به ثبت رسیده است، گفت: برای اولین بار رشته دیپلماسی سلامت را راه‌اندازی کردیم و ظرفیت پذیرش دانشجویان بین‌الملل از ۶۰۰ به ۲۰۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است. همچنین دو روش ابداع جراحی چاقی و متابولیک دنیا در این دانشگاه صورت گرفته است، نا‌گفته نماند که اولین بیمارستان مجازی آموزشی کشور همچنین کلینیک پوست با کاربرد هوش مصنوعی و طب بازساختی را نیز ایجاد کردیم.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از اعزام دو تیم ۲۰ نفره پزشکی به مرز مهران در پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: سال گذشته 3 میلیون و 200 هزار نفر از مردم در مراسم اربعین حضور داشتند و امسال پیش‌بینی‌ می‌شود 5 میلیون نفر در این مراسم شرکت کنند، بنابراین باید به مباحث متعدد در حوزه سلامت زائران توجه کنیم.
وی ادامه داد: در راستای ارتقای همکاری‌های علمی و توجه به مباحث سلامتی در ایام اربعین امسال، کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین را برگزار کردیم و 17 کمیته علمی و بیش از 2 هزار شرکت‌کننده در چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین حضور یافتند، در این همایش 387 مقاله دریافت شد و 38 سخنران خارجی نیز از کشورهای پاکستان، ترکیه، عراق، فلسطین، کویت و لبنان در این کنگره فعالیت داشتند.
 
راه‌اندازی درمانگاهی در عمود 1092
برای درمان زائران حسینی
معاون درمان دانشگاه علوم ‌پزشکی ایران هم از اعزام اولین تیم پزشکی این دانشگاه به مرز مهران برای ارائه خدمات به زائران اربعین خبر داد و گفت: خدمات این دانشگاه در مراسم اربعین حسینی از ۲۵ مرداد آغاز شده و تا 6‌شهریور ادامه خواهد داشت.  دکتر علی مشکی در ادامه این نشست از احداث درمانگاه سطح 2 در عمود 1092 عراق خبرداد و گفت: طی مراسم راهپیمایی اربعین در این مرکز درمانی خدمات سرپایی به زائران ارائه می‌شود، همچنین از این هفته یک تیم ۲۰ نفره متشکل از ۴ پزشک و ۱۶ پرستار به مرز مهران اعزام شده‌اند که تیم پزشکی متشکل از متخصصان مغز و اعصاب، طب اورژانس و داخلی هستند.
مشکی افزود: در کشور عراق نیز در عمود 1092 درمانگاه سرپایی بزرگی با 100 نفر نیرو شامل 25 پزشک با تخصص‌های مختلف مستقر می‌شود که این موکب درمانی، به صورت شبانه‌روزی فعالیت‌هایی در راستای غربالگری و درمان بیماران خواهند داشت.
ناگفته نماند که دپوی اصلی داروهای هلال احمر نیز در این مرکز خواهد بود. وی درباره ارائه خدمات سطح ۳ در اربعین حسینی نیز گفت: با توجه به توافق صورت گرفته، بیماران در صورت نیاز به بستری در بیمارستان امام‌حسین(ع) شهر کربلا بستری خواهند شد.

جستجو
آرشیو تاریخی