صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

اخبار

بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات در مجلس
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، مواردی در خصوص توسعه اقتصاد دیجیتال و ضرورت تعیین تکلیف خرید و فروش فیلترشکن‌ها مطرح شد.
به گزارش خانه ملت، احمد راستینه افزود: ضرورت حرکت وزارت ارتباطات به سمت ایجاد یک سیستم‌عامل در موتور جست‌وجوگر ملی، حرکت به سمت ایجاد اینترنت پاک کودکان و توسعه صنعت فضایی کشور از دیگر مباحث مطرح شده بود. وی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق، رسیدن به یک برنامه نظارتی جامع برای مدیریت هوشمند در فضای مجازی و تولید محتوا از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
خدمات اپراتورها و پیام‌رسان‌ها در اربعین
رئیس ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی گفت: باید به منظور ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین، خدمات اپراتورها و پیام‌رسان‌های داخلی کشور تجمیع شود. به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، حمیدرضا زندی در دومین جلسه ستاد اربعین این مرکز از اضافه شدن خدمت ویژه به معلولین به خدمات قبلی اپراتورها خبر داد و تأکید کرد: هر سه اپراتور در ۱۵ نقطه مسیر راهپیمایی در عراق مستقر خواهند شد و در مبادی هفتگانه مرزی، خدمات زیرساختی ارائه می‌شود. در پایان این جلسه، مصوب شد پیام‌رسان‌های داخلی علاوه بر ارائه خدمت تماس تصویری مشابه سال‌های گذشته، سرویس مکان‌محور که حدود ده‌ها مسجد، موکب و هیأت را به صورت محلی ثبت کرده و با عنوان «اطراف من چه خبر» را نیز فعال کنند. همچنین دستیار هوشمند اربعین با عنوان «دستیار زائر» که با همکاری مرکز ملی فضای مجازی و پیام‌رسان‌های داخلی به زائران ارائه می‌شود نیز روی این سکوها در دسترس خواهد بود. خدمت اطلاعات گمشدگان، جای موکب ایرانی‌ها و مکان‌های دارای وای فای از دیگر خدمات پیام‌رسان‌هاست.
صادرات تجهیزات پزشکی به ۵۰ کشور
یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با صادرات و نصب بیش از ۱۷هزار دستگاه تجهیزات پزشکی پیشرفته در ۵۰ کشور از پنج قاره جهان برای یازدهمین سال متوالی به عنوان صادرکننده نمونه کشوری برگزیده شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت علمی ریاست جمهوری، این شرکت دانش‌بنیان در حوزه طراحی و تولید تجهیزات پزشکی پیشرفته، مانیتور علائم حیاتی بیمار مورد نیاز بخش‌های مراقبت ویژه، اورژانس و آمبولانس‌ها فعالیت دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی