صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و دو - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

ایرنا_ سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گفت: آمارها نشان می‌دهد که آتش‌سوزی‌های صورت گرفته در مناطق چهارگانه از ابتدای امسال تا ۱۵ مرداد نسبت به تمام سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است. از ابتدای امسال تا ۱۵ مرداد ماه، ۹۱ مورد آتش سوزی با وسعت چهار هزار و ۳۸۱ هکتار در مناطق حفاظت شده رخ داده در حالی که در تمام سال گذشته ۱۵۶ مورد آتش سوزی با وسعت ۲ هزار و ۳۲۲ هکتار رخ داده است.

میراث آریا-احمد تجری، مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ۱۰ استان برتر در تخصیص ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری اعلام شدند.

ایسنا_ مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو گفت: بر اساس مطالعات انجام شده افزایش دما و کاهش بارش مهم‌ترین عوامل کاهش سطح آب دریای خزر هستند.

 ایرنا_ هیاس حسینی، کارشناس صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت: وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حل مشکلات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، با اصناف این حوزه مستقیم و رو در رو جلسه بگذارد و مجال اظهارنظر بدهد، اصناف و هنرمندان نباشند هیچ دردی در این بخش درمان نمی‌شود.

ایسنا_ محمدرضا خلعتبری، سرپرست هیأت کاوش محوطه باستانی «ایزگام دشت» از برگشت باستان‌شناسان به محوطه ۴ هزار ساله غرب مازندران خبر داد و گفت: نخستین فصل کاوش ایزگام دشت در سال ۱۳۹۶ انجام شد و براساس نتایج آزمایشات کربن ۱۴ آثار کشف شده از آن متعلق به عصر مفرغ میانی (۱۶۰۰-۲۰۰۰ قبل از میلاد)، دوره آهن (۵۰۰-۱۵۰۰ قبل از میلاد) و دوره تاریخی و اسلامی بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی