صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و یک - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و یک - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۹

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان مطرح کرد

طرح نذر قدم‌های زینب (س)، هدیه دانش‌آموزان ایرانی به کودکان عراقی

یکی از برنامه‌هایی که با همت دانش‌آموزان کشور ما برای کودکان ونوجوانانی که در پیاده روی اربعین شرکت دارند و همچنین برای کودکان عراقی ارائه بسته‌هایی در قالب هدیه است، این هدایا تحت عنوان طرحی به نام «نذر قدم‌های زینب (س)» ارائه خواهد شد. مجری اصلی برنامه نذر قدم‌های زینب استان سمنان است که در همین راستا با رضا نجم مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان گفت‌و‌گو کردیم. وی درباره جزئیات نذر قدم‌های زینب‌(س) توضیح داد: پویش نذر قدم‌های زینب متعلق به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان و سطح کشور است.
وی ادامه داد: در این جریان دانش‌آموزان از چندین روز قبل شروع به جمع‌آوری نذورات افراد مختلف به خصوص دانش‌آموزان کردند و توانستند به صورت گروهی یک خیریه راه‌اندازی کنند. در این خیریه یک سری اقلام را جمع کردند و در قالب یک سری هدایا برای کودکان عراقی و کودکانی که در مسیر پیاده روی اربعین هستند، آماده تقدیم شده است.
نجم در پاسخ به این سؤال که این هدایا شامل چه اقلامی است؟ گفت: این هدایا از عروسک و اسباب بازی گرفته تا اقلام دیگری که می‌تواند برای کودکان و نوجوانان جذاب باشد را شامل می‌شود. در کنار آن به پیشنهاد خود کودکان که خودشان تجربه حضور در پیاده‌روی اربعین را داشتند قرار شد، طی یک سری هماهنگی با خادمین و مجموعه آستان قدس رضوی، یک سری از تبرکی‌ها که منتسب به حرم امام رضا(ع) است را جمع کرده و به کودکان و نوجوانان حاضر در اربعین و حتی کودکان عراقی هدیه دهیم.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان گفت: با عنایت اما رضا(ع) در کنار هدایایی که جمع شده بود، این تبرکی‌ها که شامل نمک، نبات، برنج و... بودند را جمع‌آوری کردیم.
وی ادامه داد: اکنون این تبرکی‌ها در قالب بسته‌بندی‌ها و هدایایی شکیل آماده شده است. دانش‌آموزان زیادی در این زمینه زحمت کشیدند و بسته‌های هدیه را آماده کردند ولی نمی‌توانند زائر اربعین باشند از این رو با یک عشق و علاقه خاصی پای کار آمدند.
نجم با بیان اینکه دانش‌آموزانی که زائر اربعین هستند بسته‌ها را به سایر دانش‌آموزان می‌رسانند گفت: قرار است این هدایا به دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی که در پیاده روی اربعین مشارکت دارند، تحویل داده شود تا در مسیر پیاده روی آن را به کودکان و نوجوانان عراقی که به امام رضا(ع) ارادت دارند، هدیه بدهند.
وی افزود: ما در کنار اقلامی مانند عروسک، سنجاق سر، اسباب‌بازی یک سری هدایا با شعار «کربلا طریق القدس» و همچنین یک سری سربند و پیکسل هم آماده کرده‌ایم که منقش به این شعار است و در کنار آن نشان مجموعه اتحادیه انجمن‌های اسلامی نیز ثبت شده است. زیرا از این طریق کودکان عراقی خواهند دانست این هدیه از طرف دانش‌آموزان و انجمن‌های دانش‌آموزی ایران است.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان در پاسخ به این سؤال که چند دانش‌آموز در این طرح با شما مشارکت داشته‌اند؟ گفت: دانش‌آموزان از چهار شهرستان گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود پای کار آمدند و نسبت به وسعی که داشتند با ما همکاری کردند.
وی با اعلام اینکه تاکنون هزار بسته توسط دانش‌آموزان آماده شده است گفت: در حال حاضر در سطح استان نزدیک به هزار بسته آماده شده است. کیفیت هر یک از این بسته‌ها متفاوت بوده ولی با حضور دانش‌آموزان تا این لحظه بسته‌های مناسبی تهیه شده است.
نجم خاطر نشان کرد: البته ناگفته نماند بعد از اینکه جمع‌بندی هدایا تمام شد یک سری از خانواده‌ها هم پای کار آمدند تا تعدادی از بسته‌ها و هدایا را آماده کنند.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان در پاسخ به این سؤال که آیا از استان سمنان کاروانی به اربعین اعزام می‌شود یا خیر؟ گفت: از گروه‌های دخترانه و دانش‌آموزان دختری که علاقه به حضور در پیاده روی اربعین را داشتند، تأکید کردیم همراه با خانواده و والدین به مراسم بروند.
وی افزود: همچنین از میان دانش‌آموزان شهرستان دامغان، ما گروهی از دانش‌آموزان را داریم که در حال‌ طی کردن آموزه‌های قرآنی هستند، همچنین یک گروه سرود داریم که این دانش‌آموزان با هماهنگی آموزش و پرورش و اتحادیه دانش‌آموزان در دامغان و همچنین با حمایت خیرین و تأمین اعتباربا 50 درصد تخفیف به کربلا اعزام خواهند شد. این دانش‌آموزان همگی برای اولین بار است به کربلا می‌روند.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان در پایان خاطر نشان کرد: این دانش‌آموزان 60 نفر هستند که با یک اتوبوس و یک مینی بوس روز چهارشنبه این هفته به پیاده‌روی اربعین اعزام خواهند شد.
جستجو
آرشیو تاریخی