صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و یک - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و یک - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

تماس تلفنی رئیس شورای اروپا
با رئیس جمهور
در تماس تلفنی آقای «شارل میشل» رئیس شورای اروپا با دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان، دو طرف درباره مناسبات ایران و اروپا، راهکارهای از سرگیری مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ایی و بحران ناشی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و اقدامات تروریستی آن در منطقه گفت‌وگو کردند.
رئیس جمهور کشورمان در این گفت‌وگو با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره حامی صلح، آرامش و ثبات در همه جهان و برای همه ملت‌ها بوده و معتقد است هر روندی و در هر نقطه‌ای از جهان که این ارزش‌ها را به مخاطره بیندازد باید متوقف شود، افزود: اعمال استانداردهای دوگانه از سوی امریکا و برخی کشورهای غربی موجب گستاخی بیشتر رژیم صهیونیستی در ارتکاب ترور و جنایت فجیع در غزه و همین طور کشورهای منطقه شده و صلح و امنیت منطقه و جهان را از بیش از پیش به خطر انداخته است.
دکتر پزشکیان همچنین در واکنش به ابراز تمایل رئیس شورای اروپا برای از سرگیری گفت‌وگوها درباره توافق هسته‌ای، وجود اعتماد و تأمین منافع متقابل را اساس توافق دانست و افزود: اگر دوطرف به همه تعهدات خود عمل کنند و اعتماد ایجاد شود، علاوه بر احیای توافق هسته‌ای می‌توان درباره دیگر مسائل فیمابین نیز گفت‌وگو کرد.
رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت تثبیت نظم چندقطبی در جهان، سیاست‌ها و اقدامات امریکا در اعمال فشار به کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای محروم کردن آنها از همه حقوق و منافع خود را تلاش امریکا برای جلوگیری از تثبیت نظم جدید جهانی و از موانع تحقق ثبات و آرامش در جهان دانست.
رئیس شورای اروپا نیز در این مکالمه ضمن ابراز امیدواری برای آغاز مسیر تعامل مؤثر ایران و اتحادیه اروپا بر پایه تأمین منافع متقابل و رفع موانع تعامل گسترده‌تر فی مابین، بر تمایل کشورهای اروپایی برای ارتقای سطح روابط با ایران تأکید کرد.
شارل میشل درباره وقایع غزه هم بر رعایت حقوق انسان‌دوستانه، توقف حملات، برقراری آتش‌بس و امدادرسانی گسترده به مردم غزه و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی تأکید کرد.

رئیس جمهور تأکید کرد
حمایت مستمر از مدال‌آوران ایرانی
در المپیک
رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، با تبریک درخشش ورزشکاران کشورمان در مسابقات المپیک و تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران این مسابقات بویژه دختران قهرمان کشور بر حمایت و پشتیبانی ویژه از افتخارآفرینان ورزشی کشور تأکید کرد و گفت: جامعه ورزش و نظام ورزش قهرمانی کشور باید بیش از پیش قدر این قهرمانان و افتخار آفرینان به عنوان سرمایه‌های ملی را بداند و حمایت و پشتیبانی مستمر از آنها را در دستور کار خود قرار دهد.
مسعود پزشکیان همچنین با تأکید برتوجه ویژه دولت به امر تعلیم و تربیت اظهارکرد: در دولت چهاردهم توجه به آموزش و پرورش و ارتقای شأن و جایگاه معلمان عزیز از اولویت‌ها خواهد بود.
در این جلسه معاون اول رئیس جمهور ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های خانم انسیه خزعلی، ابراز امیدواری کرد خانم زهرا بهروزآذر معاون جدید زنان و خانواده دولت با اتکا به سوابق ارزشمند خود بتواند مسائل و مطالبات زنان را پیگیری کند.
محمدرضا عارف همچنین با تجلیل از تلاش‌ها و دستاوردهای آقایان دهقانی فیروزآبادی و قاضی‌زاده‌هاشمی، برای آقایان حسین افشین و سعید اوحدی معاونان جدید رئیس جمهور در معاونت علمی و فناوری و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.
در این جلسه سرپرست وزارت امور خارجه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش و پرورش و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش‌هایی از حوزه‌های مأموریتی خود به هیأت وزیران ارائه کردند.

آغاز رزمایش سپاه در قصر شیرین
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: صدای انفجارهای پیاپی در این شهرستان مرزی مربوط به رزمایش سپاه پاسداران است. مراد باباخانی افزود: گروه توپخانه و موشکی ۶٢ مؤمنون قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف در راستای حفظ و ارتقای سطح آمادگی رزمی نیروهای خود در منطقه عمومی «کاسه کبود» حوزه استحفاظی شهرستان‌های قصرشیرین و گیلانغرب در روزهای ١٩ تا ٢٣ مردادماه سال‌جاری به مدت پنج روز از ساعت ۵:٣٠ صبح تا ١٨ عصر اقدام به برگزاری رزمایش نموده و صدای انفجارها ناشی از برگزاری این رزمایش است.
وی با بیان اینکه مردم شهرستان قصرشیرین که از علت انفجارها خبر نداشته و ممکن است نگران شده باشند، اظهار کرد: برگزاری این رزمایش جای کوچک‌ترین نگرانی برای شهروندان منطقه ندارد. وی گفت: این رزمایش به منظور ارتقای رزمی نیروهای مسلح تا روز سه‌شنبه هفته جاری ادامه دارد. باباخانی تصریح کرد: با هوشیاری و آمادگی بالای نیروهای مسلح مستقر در مرز قصرشیرین و دیگر نقاط کرمانشاه، منطقه غرب کشور از امنیت بالایی برخوردار است.

جستجو
آرشیو تاریخی