نتیجه عالی کاروان ایران با درخشش کشتی و تکواندو

کارنامه موفق با 6 پله صعود در المپیک

سینا حسینی
روزنامه‌نگار


عملکرد کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک 2024 پاریس بیانگر پیشرفت و ترقی ورزش کشورمان در عرصه جهانی است. کسب سه نشان طلا، شش نقره و سه برنز و قرار گرفتن در رده بیست و یکم بیانگر این واقعیت است که ورزش ایران نسبت به چهار سال قبل پیشرفت قابل توجهی داشته و تداوم این روند می‌تواند آینده‌ای ایده‌آل را برای جوانان ایرانی رقم بزند.
کاروان ورزش ایران در المپیک 2020 توکیو با کسب هفت مدال در پایان رقابت‌ها روی پله بیست و هفتم جهان قرار گرفت اما صعود شش پله‌ای کاروان ایران و درخشش دختران و پسران ایرانی در رشته‌های تکواندو و کشتی نشان داد اگر برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند انجام شود، می‌توانیم اتفاقات بزرگی را رقم زنیم، در المپیک پاریس عملکرد خیره‌کننده ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده دختران نخبه تکواندو ایران برای اولین بار رکورد کسب مدال نقره المپیک را برای بانوان ایران زمین به ثبت رساند. البته که در این مسیر اگر بدشانسی به سراغ رضا علیپور در مسابقات سنگنوردی نمی‌آمد، تعداد مدال‌های خوشرنگ ما در المپیک بیشتر از این بود و مطمئناً جایگاه بهتری برای کشورمان به دست می‌آمد. حق‌کشی بزرگ در قبال تیم ملی شمشیربازی نیز سبب شد شاگردان پیمان فخری از دستیابی به مدال در این رقابت‌ها محروم بمانند، درحالی‌که اگر عدالت رعایت می‌شد و داور پوئن علی پاکدامن را به درستی لحاظ می‌کرد در این رشته ورزشی هم مدال می‌گرفتیم تا تعداد مدال‌های کاروان ایران پروپیمان باشد اما نادیده گرفتن عدالت باعث شد حق ورزشکاران‌مان ضایع شود.
با این وجود نسخه اعمال شده برای ورزش ایران نتیجه داد تا حالا یک الگوی مناسب برای کسب موفقیت در میادین بین‌المللی و بزرگ پیش روی ما قرار گیرد. سرمایه‌گذاری روی استعدادهای ورزش و اعزام ورزشکاران دارای شانس مدال به بازی‌های المپیک روش قابل قبولی بود که می‌تواند برای آینده نیز دوباره مدنظر قرار بگیرد تا بتوانیم به صورت هدفمند کار را پیش ببریم تا افتخارات بیشتری برای ورزش کشور به دست آوریم. فرمول موفقیت کشتی و تکواندو در بازی‌های المپیک 2024 و عملکرد تأثیرگذار مدیران جوان این دو رشته که سابقه قهرمانی در میادین بین‌المللی را در کارنامه دارند، نشان داد اهمیت دادن به مدیران جوان می‌تواند رمز موفقیت رشته‌های المپیکی باشد، همان اتفاقی که در گذشته رخ نداد اما قرار گرفتن قهرمانان دیروز روی کرسی‌های مدیریتی نشان داد توجه و اعتماد به مدیران جوان و تحصیلکرده که خود روزگاری خاک ورزش را خورده‌اند می‌تواند زمینه پیشرفت و ترقی ورزش را فراهم آورد. با این فرایند می‌توان سیاستگذاری‌ها در حوزه ورزش را با در نظر گرفتن نتیجه به دست آمده در بازی‌های المپیک قابل قبول و ارزشمند توصیف کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی