از گوشه و کنار ایران

بخشش زندانی محکوم به مرگ در زابل
 اولیای دم یک پرونده قصاص در پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» در زابل زندانی محکوم به مرگ را بخشیدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا بندانی، رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شهرستان زابل و همت جهادگونه صلح‌ یاران و ریش‌سفیدان شهرستان زابل و همچنین همکاری و همیاری رئیس دادگستری و دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زابل، با جلب رضایت اولیای‌دم در قالب پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» پس از ۳ سال پرونده قصاص با صلح و سازش مختومه شد.وی از برگزاری چندین جلسه صلح و سازش با اولیای دم برای مختومه کردن این پرونده و اخذ رضایت خبر داد و گفت: پس از اعلام حکم قطعی قصاص نفس، اعضای شورای حل اختلاف زندان زابل با همکاری ریش‌سفیدان با هدف خیرخواهانه و به منظور ترویج فرهنگ صلح و سازش جلسات متعددی با خانواده اولیای دم برگزار کردند که در نهایت منجر به اخذ رضایت شد وعمری دوباره به وی بخشیدند.

حل معمای قتل راننده وانت بعد از 6 سال
دو مرد مسلح که 6 سال قبل راننده یک وانت را به قتل رسانده بودند دستگیر شدند.
سرهنگ عزت‌الله عبدلی‌نسب، فرمانده انتظامی بم در تشریح این خبر افزود: در پی قتل مسلحانه مردی میانسال در بهمن  سال ۱۳۹۷ در خودروی وانت وی در یکی از خیابان‌های شهر بم و با بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد این قتل از یک زورگیری نافرجام حکایت دارد. مأموران پلیس آگاهی به رغم اینکه هیچ سرنخ مشخصی در صحنه وجود نداشت، بررسی‌های تخصصی خود را آغاز کردند و در نهایت موفق شدند پس از ۶ سال، سرنخ‌هایی از هویت دو عامل این قتل  پیدا و این افراد را در یکی از شهرستان‌های همجوار دستگیر کنند.
این دو متهم که در بازجویی‌های انجام شده حتی یک درصد هم احتمال شناسایی و دستگیری خود را متصور نبودند به طراحی و اجرای نقشه سرقت نافرجام وانت مقتول و تیراندازی به این فرد در یکی از خیابان‌های شهر اعتراف کردند و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

صاعقه جان پسر روستایی را گرفت
یک پسر ۱۹ساله در روستای اسماعیل آبادِ فیروزآباد بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس فارس گفت: در تماس تلفنی به اورژانس مبنی بر برخورد صاعقه به جوان ۱۹ ساله‌ای در روستای اسماعیل‌آباد در مسیر شیراز - فیروزآباد، یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد. هنگام رسیدن آمبولانس، پسر جوان جان خود را از دست داده بود و تیم اورژانس او را به بیمارستان قائم فیروزآباد منتقل کردند.

خودکشی بعد از قتل مادر
پسر جوان به دلیل اختلاف خانوادگی مادر خود را به قتل رساند و سپس خودکشی کرد.سرهنگ محمد رضایی، جانشین فرمانده انتظامی فسا گفت: در پی ارسال گزارش به مرکز ۱۱۰ مبنی بر درگیری منجر به قتل در یکی از بخش‌های شهرستان فسا کارآگاهان پلیس به محل اعزام شدند. در تحقیقات اولیه مشخص شد جوانی ۲۷ ساله به دلیل اختلاف با مادرش، وی را با اسلحه به قتل رسانده و سپس خودکشی کرده است.رضایی به ضبط اسلحه قاتل اشاره کرد و گفت: اقدام پیش‌دستانه افراد بانفوذ و معتمدین در خانواده و محله‌ها، برای حل و فصل اختلاف بین افراد، از بروز اتفاقات تأسف بار مشابه جلوگیری خواهد کرد.

2 کشته در تصادف زنجیره‌ای بزرگراه قزوین
تصادف زنجیره‌ای در بزرگراه کرج - قزوین دو فوتی و  ۱۲ مصدوم برجا گذاشت.احمد مهدوی، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: بامداد یکشنبه یک کامیون در آزادراه کرج-قزوین با چند خودرو برخورد کرد که بلافاصله شش دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد. این حادثه ۱۲ مصدوم داشت که هشت نفر از مصدومین برای ادامه روند درمان به بیمارستان‌های سطح شهر منتقل و چهار نفر دیگر با انجام اقدامات لازم به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند ولی این حادثه منجر به مرگ دو نفر شد.

یک مصدوم در انفجار گاز خانگی
انفجار گاز در یک خانه مسکونی در اهواز منجر به مصدوم شدن مردی میانسال شد.
کوروش سبزعلی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: این حادثه ساعت ۱۱:۲۸ یکشنبه در خیابان ایثار ۱۰، کوی باهنر اهواز به وقوع پیوست. با اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانان به محل اعزام شدند. آتش‌نشانان بلافاصله با دو خودروی اطفای حریق در محل حادثه حاضر شدند و ضمن ایمن‌سازی با تجهیزات خاموش‌کننده آتش را خاموش و از گسترش آن جلوگیری کردند. در این حادثه که به علت بی‌احتیاطی در استفاده از گاز به وقوع پیوست، یک مرد ۶۵ساله مصدوم و توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اعزام شد.

دستگیری عامل قتل‌عام خانوادگی در شیراز
مرد جوان که همسر و دختر کوچکش را در شیراز به قتل رسانده بود، دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، بیست و سوم تیرماه مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارشی را مبنی بر وقوع یک مورد درگیری خانوادگی منجر به قتل در یکی از محله‌های شهر شیراز گزارش داد و رسیدگی به موضوع در دستور‌کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. در بررسی و تحقیقات اولیه، مشخص شد قاتل با استفاده از اسلحه گرم اقدام به تیراندازی کرده و بعد از قتل همسر 36 ساله و دختر 9 ساله‌‌اش از صحنه متواری شده است.
دستگیری قاتل متواری در دستور‌کار کارآگاهان قرار گرفت تا اینکه در نهایت مخفیگاه وی در یکی از شهرستان‌های استان فارس شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
قاتل 41 ساله در تحقیقات تکمیلی به جرم ارتکابی اقرار و علت و انگیزه این اقدام خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

ویلچر برقی، هتل را به آتش کشید
 ترکیدن باتری ویلچر برقی هنگام شارژ در یکی از اتاق‌های هتلی در مشهد منجر به آتش‌سوزی شد.
حسن نجمی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: عصر شنبه در پی اعلام مرکز فرماندهی ۱۲۵ مبنی بر آتش‌سوزی در طبقه هفتم یک هتل در خیابان اندرزگو تیم‌های امداد و نجات ایستگاه‌های ۳۲ و ۲۴ به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌ها نشان داد باتری ویلچر هنگام شارژ منفجر شده است که آتش‌نشانان مسافران را به طبقه همکف منتقل و با سرعت عمل آتش را در کمترین زمان و بدون خسارت جانی مهار کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی