دستگیری 6 زن و مرد کلاهبردار که خانه‌های مردم را اجاره می‌دادند

گروه حوادث/  6 مرد و زن که با شناسایی خانه‌ها در شمال تهران و جعل اسناد و مدارک آنها را اجاره داده و از این طریق 14 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.
علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره جزئیات این پرونده اظهار داشت: حسب گزارش‌های دریافتی و نظر به حساسیت موضوع، در رابطه با شکایت ۶ نفر مبنی بر اینکه به بهانه اجاره خانه از آنها کلاهبرداری شده، پرونده‌ای در شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه دو تهران تشکیل شد. در ادامه متهمان پرونده با عنوان اتهامی کلاهبرداری باندی از طریق انتقال منافع املاک متعلق به غیر به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان و جعل اسناد دولتی و استفاده از اسناد مجعول تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند.
وی افزود: متهمان اصلی پرونده ۶ مرد و زن هستند که با رصد و شناسایی املاک متعلق به غیر در منطقه یک و دو تهران، اقدام به درج آگهی در سایت دیوار و رهن و اجاره املاک به مشتریان می‌کردند.
هدایت باند و طراحی نقشه‌های کلاهبرداری این باند، توسط ۲ نفر از متهمان انجام می‌شد، یک نفر مبادرت به جعل اسناد مالکیت و شناسنامه املاک می‌کرد و بقیه عوامل در معرفی ملک، حضور در صحنه و بازدید به همراه مشتریان و انعقاد قرارداد مشارکت داشتند.
صالحی اضافه کرد: وجوه دریافتی در قالب عواید اجاره‌بها، به حساب بانکی اشخاص ناشناس واریز می‌شد، ولی کار‌های بانکی در دست متهم ردیف اول پرونده قرار داشت که وجوه را به حساب دیگران منتقل یا به سکه تبدیل می‌کرد. پس از شناسایی و دستگیری برخی متهمان پرونده، عوامل اصلی باند هم با پیگیری‌های پلیس فاتب، روز جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ دستگیر شدند و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.
جستجو
آرشیو تاریخی