صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

اخبار

لزوم افزایش 5/1 تا ۲ برابری
تعرفه‌های پرستاری
رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری با بیان این که میزان پرداختی‌های تعرفه‌های پرستاری باید 5/1 تا ۲ برابر افزایش یابد، گفت: اگر سازمان نظام پرستاری با وزارت بهداشت در ارتباط با نحوه پرداخت قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به توافق برسد، بسیاری از نگرانی‌های پرستاران رفع می‌شود.
به گزارش ایسنا، احمد نجاتیان ضمن اعلام این خبر، با بیان اینکه جامعه پرستاری نسبت به چگونگی پرداخت‌های قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری انتقاداتی وارد کرده‌اند، اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری در ارتباط با چگونگی پرداخت قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پیشنهاد خود را مطرح کرده است. وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد داده که هر پرستار بخشی از تعرفه‌ای که ایجاد کرده به صورت مستقیم دریافت کند. پرداخت قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به روش سازمان نظام پرستاری سبب می‌شود پرستاران بدانند که تعرفه را بر مبنای عملکرد خود دریافت می‌کنند.
وی افزود: فرمول پیشنهادی خود را به صورت آزمایشی در چند بیمارستان اجرا کرده‌ایم. بر این باور هستم میزان پرداختی‌ها 5/1 تا ۲ برابر افزایش یابد. نجاتیان با بیان اینکه کارگروه‌های بررسی فرمول پرداخت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری طی هفته آتی در وزارت بهداشت  تشکیل می‌شود، توضیح داد: سازمان نظام پرستاری در کارگروه‌های بررسی پرداخت تعرفه‌گذاری حضور جدی دارد و امیدواریم به نتایج خوبی دست ‌یابیم.

مالکی خبر داد
ساماندهی فعالیت
سرویس مدارس در سال‌جاری
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نحوه و شرایط ثبت‌نام رانندگان متقاضی فعالیت در ناوگان حمل‌و‌نقل دانش‌آموزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را اعلام کرد.
به گزارش مهر، شادی مالکی با اشاره به نحوه و شرایط ثبت‌نام رانندگان متقاضی فعالیت در ناوگان حمل‌و‌نقل دانش‌آموزی، اظهار داشت: این امر بر‌اساس مصوبات آیین‌نامه اجرایی حمل‌و‌نقل دانش‌آموزی مصوب هیأت محترم وزیران و به‌منظور ساماندهی و نظارت بر فعالیت سرویس مدارس و ارتقای سطح ایمنی تردد دانش‌آموزان انجام می‌شود.  وی افزود: بر‌اساس ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی حمل‌و‌نقل دانش‌آموزی، ثبت‌نام رانندگان متقاضی فعالیت در ناوگان حمل‌و‌نقل دانش‌آموزی به منظور ساماندهی، مدیریت و نظارت یکپارچه بر عملکرد مجاز حمل‌و‌نقل دانش‌آموزی الزامی است و رانندگان نیز موظف به ثبت‌نام و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح (شهرداری تهران) هستند.
به گفته مالکی، بر‌اساس آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزی، داشتن گواهینامه رانندگی معتبر، گواهی سلامت جسمانی و روانی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان وعدم سوءپیشینه مؤثر کیفری از شرایط رانندگان متقاضی فعالیت در ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید به شمار می‌رود.
وی همچنین به منظور تسریع و تسهیل در اجرای فرایند صدور مجوز برای رانندگان متقاضی فعالیت در ناوگان حمل‌و‌نقل دانش‌آموزی تأکید کرد: از هم‌اکنون رانندگان درخصوص دریافت مدارک و گواهی‌هایی که نیاز به صرف زمان دارد، اعم از دریافت عدم اعتیاد به موادمخدر و روانگردان از مراکز معتبر (درمانگاه‌های شهر سالم شهرداری، مراکز علوم پزشکی و ناجا) و عدم سوءپیشینه مؤثر کیفری از دفاتر خدمات قضایی اقدام لازم به عمل آورند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح، شاهد ساماندهی هرچه بهتر سرویس مدارس و ارتقای کیفیت حمل‌و‌نقل دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید در شهر تهران باشیم.

احراز هویت در شهرداری تهران الکترونیکی می‌شود
 تفاهمنامه همکاری شهرداری تهران و سازمان ثبت احوال کشور با هدف بهره‌برداری از خدمات احراز هویت الکترونیکی منعقد شد.
محمدعلی الفت‌پور از انعقاد تفاهمنامه همکاری شهرداری تهران با سازمان ثبت احوال کشور، در راستای بهره‌برداری از خدمات احراز هویت الکترونیکی خبر داد.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران افزود: این تفاهمنامه با پیگیری‌های دبیرخانه تکریم ارباب رجوع شهرداری تهران، فی‌مابین شهرداری تهران به نمایندگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان ثبت احوال کشور به منظور تبادل اطلاعات در راستای احراز هویت استناد‌پذیر و عملیاتی‌سازی هویت دیجیتال ایرانیان (سامانه هدا) و با هدف ارائه خدمات مطلوب و افزایش رضایت شهروندان منعقد شده است.  بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز نوسازی و تحول اداری،  بهره‌برداری از سامانه استعلام الکترونیکی هویت انفرادی، استعلام نشانی افراد و سامانه هدا در چهار سطح و سرویس‌های سببی و نسبی سازمان ثبت احوال کشور، ارائه و تبادل اطلاعات در رابطه با توسعه و تکمیل GIS جمعیتی بر اساس مبادله اطلاعات خانوار و خانواده از جمله زمینه‌های همکاری مشترک شهرداری تهران و سازمان ثبت احوال کشور است. /ایسنا

جستجو
آرشیو تاریخی