صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

ایرنا- داریوش گلعلیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وقوع سیلاب در کشور که یکی از پیامدهای تغییر اقلیم است موجب بالا رفتن فرسایش خاک شده به طوری که ۶ تا ۷ برابر میانگین دنیا فرسایش خاک داریم، این در حالیست که بیش از ۹۰ درصد غذای تولیدی جهان به خاک وابسته است و ما این خاک را براحتی از دست می‌دهیم، اکنون کمتر رودخانه‌ای در پایین دست جاری است که آب زلال داشته باشد. این نشان می‌دهد که در بالادست مدیریت سرزمین و منابع آبی دچار اشکال است و باید بر اساس این برنامه مدیریت شود.
میراث آریا- احمد تجری، مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری از اختصاص ۲۳ میلیارد تومان به‌منظور توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری ۵ استان در مسیر اربعین طی یک سال گذشته خبر داد.
ایرنا - داود میرشکار، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: زمینی به مساحت ۱۵ هکتار جهت پایلوت کاربرد مالچ زیست‌سازگار در منطقه حفاظت شده میشداغ در حال مطالعه است.
ایلنا- حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور در پاسخ به درخواست انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز مرتبط با فروش بلیت هواپیما و فعالیت‌های گردشگری در شبکه‌های مجازی اعلام کرد که فروش بلیت هواپیما تنها از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس‌های هواپیمایی مجاز است.
ایرنا- معین افضلی، مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت گفت: در ارزیابی‌های سالانه سازمان یونسکو سازمان ملل، در میان بیابان‌های ثبت جهانی، تاکنون حتی یک تذکر هم نداشته‌ایم. طی هفته‌های گذشته رسانه‌ها از قول رئیس مرکز تحقیقات بین‌المللی بیابان دانشگاه تهران از مخاطرات فعالیت آفرود سواران در پهنه‌های کویری، آسیب‌های وارده و خطر اخراج این میراث طبیعی جهانی از فهرست یونسکو خبر داده بودند.
جستجو
آرشیو تاریخی