صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اخبار

پاداش صرفه‌جویی برای12 میلیون مشترک برق

 وقتی فشار زیادی به شبکه سراسری برق به لحاظ افزایش تقاضای مصرف وارد می‌شود، احتمال بروز حادثه و ایجاد مشکل در فرایند برق‌رسانی افزایش می‌یابد.
علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو با اشاره به ثبت رکوردهای بالای مصرف برق گفت: از ابتدای خرداد تاکنون بالغ بر ۱۲ میلیون مشترک معادل ۴۰ درصد مشترکان ضمن کاهش مصرف برق خود نسبت به سال گذشته پاداش صرفه‌جویی دریافت کرده‌اند.
وی افزود: بروز حادثه در یکی از خطوط اصلی انتقال برق تهران و اشباع بودن سایر خطوط باعث شد نتوانیم از سایر خطوط برای جابه‌جایی بار به‌خوبی استفاده کنیم و به همین دلیل محدودیت‌های جزئی در برخی مناطق تهران رخ داد که البته گروه‌های واکنش سریع به سرعت این مشکل را برطرف کردند.

 

تداوم محدودیت دامنه نوسان
در بازار سهام

با توجه به تداوم شرایط حاکم بر بازار سرمایه در هفته گذشته و ریسک‌های سیستماتیک مؤثر بر آن، ضمن انجام بررسی‌های تکمیلی و پس از دریافت نظر بورس‌ها، مقرر شد محدودیت دامنه نوسان معاملات سهام و حق تقدم در هفته پیش رو نیز مشابه هفته گذشته، در دامنه مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی نیز در دامنه مثبت و منفی ۲ درصد برقرار باشد.
رضا عیوضلو، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این مطلب گفت: معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی نیز در دامنه مثبت و منفی 2 درصد انجام می‌شود. همچنین این تصمیمات به منظور کنترل و کاهش هیجانات کاذب مؤثر بر بازار اتخاذ شد.

 

اختصاص منابع جدید برای پرداخت وام ازدواج

با تصویب هیأت عالی بانک مرکزی، به‌زودی منابع جدید برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج اختصاص می‌یابد و صف وام ازدواج تا پایان سال به یک‌سوم کاهش می‌یابد.
محمد نادعلی، مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی از اضافه شدن ۲ بانک جدید برای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری خبر داد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد، برای پرداخت وام ازدواج ۸۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز است، در حالی که توان پرداخت شبکه بانکی بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نیست. بانک مرکزی مکاتباتی با مجلس انجام داده تا زمینه برای تأمین منابع و کاستن از صف متقاضیان فراهم شود.

 

 مشارکت دانش‌بنیان‌ها در نهضت ملی مسکن

سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه از یک سال پیش برنامه‌ای را با ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: با شناسایی شرکت‌های دانش بنیان آنها را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر‌های جدید وارد کرده و مناطقی را در شهرهای جدید پرند و پردیس برای استفاده از این شرکت‌ها شناسایی کرده‌ایم.
وی ادامه داد: بحث صنعتی‌سازی مسکن را با هدف کاهش زمان اجرا و کاهش هزینه و بالا بردن کیفیت ساخت و ساز انجام خواهیم داد.

جستجو
آرشیو تاریخی