صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۷

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد

بسیج همه امکانات برای سفرهای اربعین

وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها، از به‌کارگیری تمامی امکانات موجود به منظور سهولت جابه‌جایی زوار و برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی خبر داد.
مهرداد بذرپاش در جلسه ستاد اربعین با اشاره به اینکه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای سهم بیشتری در جابه‌جایی زوار ایفا می‌کند، گفت: مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی برای سفرهای اربعین از جمله مرز مهران (پایانه شهید سلیمانی) با اقداماتی از جمله روکش آسفالت، نصب حفاظ بتنی و رفع نقاط حادثه‌خیز بهبود یافته است.
وی به پیش‌بینی افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی مسافران اشاره کرد و افزود: باید ضمن برطرف کردن مشکلات و چالش‌های سال گذشته، از همه امکانات و ظرفیت‌های ناوگان حمل‌ونقل برای این ایام استفاده کرد.
به گفته بذرپاش، برای افزایش مشارکت رانندگان ناوگان اتوبوسی و همچنین تاکسی‌های اینترنتی مذاکراتی انجام و مکانیزم‌های تشویقی در نظر گرفته شده است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به افزایش تجهیزاتی مثل مه‌پاش‌ها و سایبان‌ها در پایانه‌های مرزی با توجه به گرمای بی‌سابقه و بالا بردن ظرفیت پارکینگ‌ها، بر لزوم کاهش ایستایی زائران در مرزها با همراهی و هم‌افزایی سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ایام اربعین تأکید کرد.

اختصاص پروازهای فوق‌العاده
بذرپاش در ادامه به اقدامات در نظر گرفته شده برای سفرهای هوایی اربعین اشاره کرد و گفت: تعداد فرودگاه‌های در نظر گرفته شده برای سفرهای اربعین نسبت به سال گذشته افزایش یافته و پروازهای فوق‌العاده نیز برای این ایام در نظر گرفته شده است.
وی تأکید کرد: هیچ شرکت هواپیمایی بدون مجوز سازمان هواپیمایی کشور حق فروش بلیت ندارد و ضمن نظارت کامل بر بازار فروش بلیت با سوداگران برخورد جدی می‌شود.

۹۵ درصد محور «طریق‌الحسین» چهارخطه شد
وزیر راه و شهرسازی همچنین از پیشرفت بیش از ۹۵ درصدی چهارخطه شدن محور اهواز-حمیدیه- سوسنگرد- چذابه(طریق‌الحسین) برای سفرهای اربعین خبر داد.
وی گفت: محور اهواز- حمیدیه- سوسنگرد- چذابه(طریق‌الحسین) به طول ۱۱۵ کیلومتر که بیش از ۹۵ درصد آن چهارخطه شده، آماده میزبانی زائران عزیز اربعین حسینی که از مرز چذابه قصد این سفر نورانی را دارند، است.

راه‌اندازی اتوبوس تهران به نجف
در این نشست، مهدی قلی‌زاد، دبیر ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اظهار کرد: پیش‌فروش بلیت برای پایانه مرزی مهران و خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف از دهم مرداد ماه آغاز شده و سفرها از ۱۶ مرداد ماه آغاز شده است.
وی با اشاره به اعزام پنج دستگاه اتوبوس همزمان با راه‌اندازی خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف، بیان کرد: با تکمیل این سرویس‌ها، مجدداً ظرفیت‌های فروش بلیت در سکوهای فروش اینترنتی ایجاد خواهد شد.
قلی‌زاد خاطرنشان کرد: در نخستین روز زائران از طریق پنج دستگاه اتوبوس به مقصد نجف اشرف راهی کشور عراق شدند و متناسب با میزان تقاضای زائران، خدمات‌رسانی از این طریق تا انتقال روزانه ۱۸ سرویس قابل افزایش است و برنامه‌ریزی شده تا طی این مدت حداقل ۴۰۰ سرویس مستقیم تهران به نجف برقرار شود.
دبیر ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، نرخ تعیین شده برای اعزام زائران از طریق خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف را ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عنوان کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی