صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

لزوم تنبیه جنایتکار

سعدالله زارعی
کارشناس مسائل بین الملل

اسرائیل یک بار دیگر به نظریه
بن گوریون  بازگشته است، مبنی بر اینکه برای پیروزی باید آتش جنگ را به خارج از مرزهای رژیم ببریم و در آنجا دشمن را سرگرم کنیم.
ترور اسماعیل هنیه اولاً اعترافی بود به اینکه راهبرد نظامی اسرائیل در
۱۰ ماه گذشته با شکست مواجه شده و ثانیاً اعتراف به این مسأله بود که آن چیزی که در منطقه مانع پیروزی رژیم صهیونیستی می‌شود برانگیختگی ملت‌های مسلمانی است که در زمان اشغال فلسطین توسط اسرائیل در یک وضعیت انفعال قرار گرفته بودند و اکنون این ملت‌ها کنار فلسطین در صحنه هستند.
چیزی که در صحنه ترور شاهدش هستیم، این است که صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها درصدد هستند با تکرار ترور، عملیات ترور را عادی‌سازی کنند و اسرائیلی که در صحنه نظامی با شکست مواجه شده از طریق عملیات‌های امنیتی سرپا نگه داشته شود و یک پیروزی ظاهری و تبلیغاتی را برای این رژیم ایجاد کنند.
اگر چنانچه اسرائیل بتواند عملیات ترور را مانند عملیات ویرانسازی بیمارستان‌های غزه عادی‌سازی کند، ما شاهد تکرار عملیات‌های ترور در سطح جهان اسلام علیه رهبران مقاومت و عناصر مقاومت خواهیم بود. بنابراین مسأله پاسخ به عملیات ترور اسرائیل در منطقه یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام و اجبار برای این است که این رژیم را سر جای خودش بنشاند. امریکایی‌ها در ابتدا تلاش کردند در صحنه نظامی اسرائیل را پیروز کنند. تلاشی که با موفقیت همراه نبود و به این دلیل نیز امریکایی‌ها با این جمع‌بندی که امکان پیروزی نظامی اسرائیل میسر نیست، عملیات‌های ترور را در دستور کار قرار داده‌اند و تشویق می‌کنند که با عملیات ترور بتوانند تصویری از پیروزی را برای اسرائیل به نمایش بگذارند؛ به همین دلیل نیز ما شاهد بودیم در جلسه روز چهارشنبه گذشته شورای عالی امنیت سازمان ملل که به دعوت ایران و برای رسیدگی به ترور شهید هنیه تشکیل شده بود در آنجا نماینده امریکا در قامت نماینده اسرائیل ظاهر شد و از ترور اسماعیل هنیه حمایت کرد و آن را تحت عنوان حق اسرائیل برای دفاع از خود خواند. در حال حاضر امریکا و صهیونیست‌ها این خط و القای این نکته را دنبال می‌کنند که افزایش تنش در منطقه به نفع هیچ کدام از طرفین نیست و خودشان را در موضع مخالفت با افزایش تنش نشان می‌دهند.
در حالی که خود آنها تنش ایجاد کردند و خودشان ترور کردند و خودشان نیز از ترور اسماعیل هنیه حمایت کردند. تنها با کوبیدن سر جنایتکاران به سنگ است که می‌توان آنها را سر جای خود نشاند.

جستجو
آرشیو تاریخی