صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و نه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

هدیه به قهرمانان کشور

مدال آوران المپیک بدون کنکور در دانشگاه پذیرفته می‌شوند

بنا به گفته سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه تهران و دانشگاه فرهنگیان، مدال‌آوران المپیک می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.
طبق اعلام سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس با تبریک افتخارآفرینی و کسب مدال توسط مبینا نعمت‌زاده، دختر سرفراز و قهرمان ایران اسلامی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده پهلوانان بااخلاق و جسور کشورمان تأکید کرد: بر اساس مصوبه جلسه ۱۰۶ مورخ ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی قهرمانان ورزشی دارای مدال طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی می‌توانند بدون شرکت در آزمون در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل دهند.
وی افزود: این افراد باید درخواست خود را از طریق کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه کنند. قهرمانان ایران اسلامی برای آمادگی شرکت در مسابقات مدت زیادی در اردوهای آمادگی به سر می‌برند که به همین دلیل با تمهیدات پیش‌بینی شده امکان ادامه تحصیل آنهایی که در رشته‌های مختلف ورزشی افتخارآفرینی می‌کنند، فراهم شده است.
گفتنی است رئیس دانشگاه تهران اعلام کرد، این دانشگاه، مبینا نعمت‌زاده مدال‌آور المپیک ۲۰۲۴ پاریس را بدون کنکور پذیرش می‌کند.
همچنین بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی در جلسه شورای آموزش و پرورش پس از قهرمانی محمدهادی ساروی در المپیک پاریس در تماس تلفنی با خانواده این قهرمان المپیک گفت: به اهالی روستای زادگاه محمدهادی ساروی و هر ورزشکاری که قهرمان المپیک شود با هماهنگی و مشارکت استانداری‌ها یک فضای ورزشی درون مدرسه‌ای هدیه می‌کنیم.  علاوه بر این رمضان خانی، مشاور امور مجلس و استان‌های دانشگاه فرهنگیان کشور اعلام کرد: دانشگاه فرهنگیان، مبینا نعمت‌زاده مدال‌آور المپیک ۲۰۲۴ پاریس که از افتخارآفرینان المپیک است را بدون کنکور پذیرش خواهد کرد. در پی درخواست قهرمان ملی و افتخارآفرین کشورمان، خانم مبینا نعمت‌زاده برای پذیرش بدون کنکور، دانشگاه فرهنگیان از پذیرش این فرزند متعهد و اخلاق‌مدار ایران اسلامی استقبال می‌کند.
وی افزود: این ورزشکار کشورمان می‌تواند از اول مهرماه امسال به عنوان دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کند و این دانشگاه از این دختر قهرمان و افتخارآفرین ایران سربلند استقبال می‌کند. بررسی لازم از نظر مقررات آموزشی وزارت علوم برای پذیرش بدون کنکور مدال‌آوران صورت گرفته و قوانین نیز اجازه پذیرش بدون کنکور این افتخارآفرین تکواندوی ایران را می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی