صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هشت - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هشت - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

پاسخِ ظریف به انتقاداتی
درباره تشریفات دیدارهای دیپلماتیک پزشکیان
 خبر اول اینکه، ظریف در پاسخ به انتقاداتی که پس از انتشار تصاویر دیدارهای خارجی پزشکیان و ادعای برخی منتقدان که فاصله نزدیک مقامات پایین‌تر را در این دیدارها خلاف شأن ریاست جمهوری ‌دانستند، نوشت: پس از نزدیک به چهل سال حضور در ملاقات‌های سران کشورها با وزرای امور خارجه و حتی مقامات پایین‌تر، با اطمینان عرض می‌کنم که نحوه نشستن کنونی ریاست محترم جمهوری در جهان معمول‌تر است. ظریف در عین حال از زاویه‌ای دیگر به پیام این ملاقات‌های صمیمانه پرداخت و تصریح کرد: هنر، اطمینان از حفظ شأن رئیس جمهور در سفرهای خارجی است؛ و نه در داخل کشور که همه چیز در اختیار ماست و میهمان نوازی ایرانی همواره بر تکریم میهمان تأکید دارد. در فیلم کوتاهی که به پیوست این توضیحات از سوی او منتشر شد، تصاویری از دیدارهای ظریف با مقامات عالی کشورهای مختلف از جمله سلطان عمان و امیر کویت، رؤسای جمهور روسیه، سوریه، تاجیکستان، عراق، ترکیه و همچنین نخست‌وزیران هند، ژاپن، لبنان و پاکستان وجود داشت که نشان می‌داد این مقامات در دیدار با وزیر امور خارجه وقت ایران، او را در کنار خود نشانده‌اند. همچنان که در این فیلم کوتاه تصاویری از دیدار وزرای خارجه امارات، عربستان و روسیه با رؤسای جمهور امریکا در سال‌های اخیر نیز نشان‌دهنده تغییر پروتکل‌ها در دیدارهای دیپلماتیک به نفع ایجاد حس صمیمیت و نزدیکی میان مقامات کشورها بود.

اجرای حکم قصاص قاتل
شهید «نادر بیرامی»
 دست آخر اینکه،  قاتل شهید مدافع امنیت «نادر بیرامی» روز گذشته با اجرای حکم قصاص به دار مجازات آویخته شد. آبان سال ۱۴۰۱ در جریان یکی از تجمعات غیرقانونی در شهرستان صحنه استان کرمانشاه، عده‌ای با شعار‌های هنجارشکنانه این تجمع را به حاشیه و اغتشاش کشاندند و زمینه درگیری را با نیرو‌های حافظ امنیت به وجود آوردند. در این حادثه سرهنگ بیرامی که برای ایجاد امنیت و حفظ نظم در محل حضور داشت، بدون اینکه حتی از سلاح استفاده کند مورد حمله بی‌رحمانه افرادی قرار گرفت و در نهایت با ضربات متعدد چاقو به شهادت رسید.
ضاربین شهید بیرامی پس از شناسایی دستگیر شدند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد. با تشکیل پرونده قضایی، پس از تحقیقات قانونی و تأیید شهادت ایشان با ضربات وارده توسط سلاح سرد از سوی پزشکی قانونی، اقدام به صدور رأی شد و پس از طی تشریفات قانونی و قطعیت رأی، حکم قصاص نفس قاتل این شهید صبح دیروز در محل زندان مرکزی کرمانشاه به مرحله اجرا درآمد. گفتنی است طبق تأیید پزشکی قانونی، ضربه چاقوی غلامرضا رسایی بر پیکر شهید بیرامی علت تامه فوت بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی