صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هشت - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هشت - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

عدم برآورد از حمله ایران، رسانه‌های غربی را به گمانه‌زنی‌های مجعول وادار کرده است

آفند و پدافند روانی غرب در خدمت صهیونیست‌ها

یک هفته از ترور شهید اسماعیل هنیه می‌گذرد. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که پاسخ به این اقدام رژیم صهیونیستی قطعی است. هم ترور یکی از سران مقاومت فلسطین و هم تجاوز به تمامیت ارضی کشور باعث شده که تهران به صورت قاطع بر موضع خود مبنی بر خونخواهی شهید هنیه و تنبیه اسرائیل، ایستادگی کند. این را به بن‌بست رسیدن تلاش‌های پشت پرده امریکا و غربی‌ها برای منصرف کردن ایران از تصمیم خود نشان می‌دهد. نحوه پاسخ ایران مشخص نیست، اما واقعیتی که به نظر می‌رسد، این است که پاسخ آتی ایران به اسرائیل متفاوت‌تر و سخت‌تر از عملیات وعده صادق خواهد بود. سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت ملی روسیه هم در مصاحبه‌ای با شبکه «راسیا ۲۴» با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی تأکید کرده که این موضوع اصلاً قابل اغماض نیست.
همین موضوع هم باعث شده صهیونیست‌ها یک هفته گذشته را در شرایط درهم و پیچیده‌ای به سر ببرند. اسرائیل و امریکا برآوردی از حمله احتمالی ایران به سرزمین‌های اشغالی ندارند و به همین دلیل نیز به دنبال پیشبرد جنگ رسانه‌ای علیه ایران هستند.
پس از اقدام اولیه روزنامه امریکایی نیویورک تایمز در اجرای گام تکمیلی ترور شهید هنیه که با گزارش کذب این روزنامه در ارتباط با نحوه ترور رئیس حماس همراه بود، حالا خبرگزاری انگلیسی رویترز با ادعای جدیدی وارد گود شده است.
رویترز در گزارشی که اخیراً منتشر کرده، به نقل از دو منبع بلندپایه ایرانی مدعی شده که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از رهبر ایران خواسته تا نسبت به ترور رهبر حماس توسط اسرائیل واکنشی محتاطانه داشته باشد و توصیه‌هایی  برای جلوگیری از حمله به غیرنظامیان اسرائیلی هم داشته است. این خبرگزاری سفر اخیر شویگو دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران را هم در راستای تلاش‌های پوتین برای منصرف کردن ایران از حمله احتمالی به اسرائیل ارزیابی کرده است. جدای از اینکه خبرگزاری رویترز علاقه عجیبی به انتشار اخبار بی‌اساس در ارتباط با ایران دارد و وجود خارجی منابع ایرانی‌اش هم محرز نشده، گزارش اخیر نیویورک تایمز به‌عنوان اولین رسانه‌ای که برای تبرئه رژیم صهیونیستی در ترور هنیه دست به کار شد، در تناقض با ادعاهای مطرح شده از سوی رویترز است. همزمان با طرح ادعای درخواست پوتین برای خویشتنداری ایران توسط رویترز، روزنامه نیویورک تایمز نیز به نقل از مقامات ایرانی مدعی شد که تهران به منظور کسب آمادگی برای جنگ احتمالی با اسرائیل، از روسیه درخواست سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته کرده و روسیه نیز تحویل تجهیزات راداری و پدافند هوایی پیشرفته به ایران را آغاز کرده است.

ریشه تناقض کجاست؟
به طور مشخص مهم‌ترین موضوعی که باعث شده رسانه‌های رسمی غربی به انتشار گزارش‌ها و اخبار بی‌اساس روی بیاورند، وضعیت مبهمی است که در طول هفت روز گذشته گریبانگیر اسرائیل و حامیان غربی‌اش شده است. از ساعات ابتدایی پس از ترور شهید هنیه رسانه‌های امریکایی و اروپایی مدعی انجام حمله ایران در ساعات آتی شدند. اما با گذشت یک هفته از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، همچنان ساعات آینده مورد اشاره این رسانه‌ها فرا نرسیده است. تحلیل اشتباه از زمانبندی حمله و بی‌خبری از چگونگی و نداشتن برآوردی از پاسخ تهران به سرزمین‌های اشغالی، باعث شده رسانه‌های حامی رژیم صهیونیستی با هدف مدیریت فضای روانی مغشوشی که در روزهای اخیر بر سرزمین‌های اشغالی حاکم شده، اقدام به انتشار گزارش‌هایی می‌کنند که در تضاد با یکدیگر است. آن‌هم به نقل از منابع نامعلومی که به احتمال قریب به یقین، وجود خارجی ندارند.

جستجو
آرشیو تاریخی