صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هشت - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هشت - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

ایلنا- رضا سامه، مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی از اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام پایگاه‌های ملی و جهانی تا هفته دولت خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که با پایان دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد، اتمام پروژه‌های ملی و جهانی کشور در آستانه هفته دولت است. قرار است جشن‌های مفصلی در پایگاه‌های جهانی به مناسبت سالگرد ثبت جهانی بناها و محوطه‌های جهانی برگزار شود و در این میان نشست‌های مختلفی با موضوع جهانی شدن هگمتانه با هدف نحوه مدیریت، موانع و فرصت‌های این محوطه ارزشمند جهانی با حضور کارشناسان و صاحبان فن برگزار شود.
 
باشگاه خبرنگاران- حمیدرضا لشکری، معاون زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز گفت: ورود پسماند‌های به‌جا مانده از حضور گردشگران در کنار رودخانه‌های کرج و طالقان، سلامت منابع آب این رودخانه‌ها را به عنوان منابع مهم تأمین آب شرب شهر‌های تهران و کرج با خطر جدی مواجه کرده است. برای کمک به حل این معضل، طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان طالقان، تدوین و با تصویب کارگروه استانی مدیریت پسماند وارد مرحله اجرا خواهد شد.
 
ایرنا- نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: این سازمان امسال به‌طور ویژه از طرح‌های پژوهشی با موضوع تغییر اقلیم و طبیعت‌گردی حمایت مالی می‌کند. خانه‌های فناور به منظور برقراری پیوند بین دانشگاه و سازمان حفاظت محیط‌زیست به شکل عملی و کاربردی طراحی شده است. در قالب خانه‌های فناور کارگروهی متشکل از دانشگاهیان، مدیران و کارشناسان سازمان حفاظت محیط‌زیست تشکیل می‌شود تا به شناسایی چالش‌های زیست‌محیطی و کارهای عملیاتی پرداخته شود.
 
مهر- احمد حمزه‌زاده، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز، فرصتی کم‌نظیر برای افزایش ارتباطات برون مرزی و همکاری‌ها با فعالان بین‌المللی است. جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید با برقراری ارتباط و تعامل با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و توسعه رویدادها و برگزاری جشنواره‌ها با افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی محقق می‌شود.
 
ایلنا- مریم جلالی، معاون صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی گفت: صنایع دستی از نظر ارزش افزوده، بی‌نظیر و کارآفرین است و استان مرزی اردبیل می‌تواند در حوزه صنایع دستی کشور پایانه صادراتی باشد. روستاهای ایران، مولد هستند و همه در تولید عشق، عاطفه، اخلاق، همگرایی و قانون نقش‌آفرینی و با هدف رواج کارآفرینی، ثروت تولید می‌کنند. هر خانه ایرانی قابلیت تبدیل به کارگاه صنایع دستی را دارد.
 
میراث‌آریا- رحیم خردمند، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گچساران گفت: ۱۰ پرونده تعرض و تخریب آثار اماکن تاریخی و حفاری‌های غیرمجاز برای کشف آثار تاریخی و فرهنگی در این شهرستان در دست بررسی است. متعرضان به میراث تاریخی و فرهنگی پس از تشکیل پرونده برای صدور و اجرای رأی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و متناسب با جرم خود به 6 ماه تا 3 سال حبس مجازات خواهند شد.
 
میراث آریا- محمدرضا امیری‌نژاد معاون میراث ‌فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری  و صنایع دستی استان گیلان گفت: سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. طی سال‌های اخیر تمایل به سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی فزونی گرفته به گونه‌ای که هم صاحبان بنا و هم سرمایه‌گذاران مختلف با مراجعه به اداره‌کل میراث فرهنگی برای حفظ، احیا و سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی اعلام آمادگی کردند و در این راستا معاونت میراث‌ فرهنگی با بسیج امکانات و در حد بضاعت، ایجاد شرایط و تسهیلات لازم برای تحقق این مهم را از وظایف اصلی خویش می‌داند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی