صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

اخبار

فقط مشمولان غیرغایب اجازه حضور در پیاده‌روی اربعین را دارند
معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مجوز خروج از کشور برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) تنها برای مشمولان غیرغایب صادر می‌شود.
به گزارش «ایران» به نقل از فراجا، حسین زاهدی در این باره اظهار داشت: مشمولان غایب حتی در صورت داشتن گذرنامه، ممنوع‌الخروج بوده و به هیچ عنوان مجوز خروج از کشور برای آنان صادر نمی‌شود.
معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی افزود: برای رفاه حال سایر زائرین و سرعت در ارائه خدمات به متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی تقاضا داریم، مشمولان غایب از مراجعه به سامانه‌های خدماتی پلیس یا مراکز وظیفه عمومی و ادارات گذرنامه سراسر کشور و پایانه‌های مرزی برای دریافت مجوز خروج از کشور خودداری کنند. مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی http://www.vazifeh.police.ir از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

پایش سلامت زائران اربعین
در مرزهای شرقی و غربی کشور
رئیس اداره مراقبت معاونت وزارت بهداشت گفت: سلامت زائرین اربعین با 4 هزار و 500 نیروی بهداشتی در مرزهای شرقی و غربی کشور پایش می‌شود.
محمدنصر دادرس افزود: بررسی سلامت عمومی زائران اربعین از تکالیف وزارت بهداشت است، پایش بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشارخون و دیابت و کنترل آن ضروری است.
وی گفت: در مرزها زائران تحت نظام سلامت سندرمی قرار می‌گیرند که با خوداظهاری یا معاینه علائم ظاهری تحت مشاوره یا خدمات درمانی قرار می‌گیرند.
دادرس اظهار کرد: پایگاه مراقبت‌های بهداشتی مرزهای غربی کشور در استان خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و استان آذربایجان غربی مستقر هستند و در مرزهای شرقی هم زائران کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و هندوستان وارد می‌شوند که مورد پایش سلامت قرار خواهند گرفت./ مهر

جستجو
آرشیو تاریخی