صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

اعزام ۱۵هزار نفر از مدارس به مراسم اربعین حسینی

غزل رضایی ثانی
خبرنگار


به گزارش خبرنگار «ایران»، دانش‌آموزان کشور امسال نیز می‌توانند به همراه سایر زوار به پیاده روی اربعین بروند و برنامه‌ریزی در این زمینه به عهده معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است. در همین راستا یک نشست خبری در معاونت فرهنگی و پرورشی برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که صبح روز گذشته با موضوع اعزام دانش‌آموزان به مراسم اربعین برگزار شد، اظهار داشت: اربعین می‌تواند به عنوان یک رویداد تربیتی تلقی شود، از این رو در حال برنامه‌ریزی برای اعزام دانش‌آموزان به مراسم اربعین هستیم. معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین چند موکب دانش‌آموزی و فرهنگیان در مرز و در مسیر راهپیمایی راه‌اندازی می‌شود. امروز ۶ استان مرزی ما که با کشور عراق مرز مشترک دارند پایگاه ویژه دانش‌آموزی در این استان‌ها راه‌اندازی شده است. سال گذشته مجوز اردوی دانش‌آموز اربعین صادر شد و امسال هم دانش‌آموزان به این مراسم اعزام می‌شوند و در مسجد سهله دانش‌آموزان تجمع خواهند داشت. پورثانی با اعلام این خبر که پیش‌بینی شده ۱۵ هزار نفر از مدارس به مراسم اربعین اعزام شوند، گفت: با توجه به میزان افراد اعزامی از سوی مدارس، دبیرخانه موکب استان کرمانشاه مشخص شده است. وی در ادامه این نشست خبری درباره طرح نماد بیان کرد: برای بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ دانش‌آموز غربالگری انجام شده و آزمون تشخیصی دانش‌آموزان در حال انجام است و پیش‌بینی ما این است که ۵ درصد از افرادی که آزمون تشخیصی انجام داده‌اند به مراکز و سازمان‌هایی برای درمان و مشاوره ارجاع داده شوند.
 
موقعیت آموزشی صرف، موجب آسیب در مدارس می‌شود
معاون وزیر آموزش و پرورش در توضیح مشارکت مدارس دولتی و غیردولتی در طرح نماد گفت: ۱۱۶ هزار مدرسه دولتی و غیردولتی در طرح نماد شرکت کردند و در ۷۷ درصد از این مدارس این طرح تکمیل شد.
وی افزود: در حوزه سلامت روان آسیب‌هایی دانش‌آموزان را تهدید می‌کند. مدرسه نباید به عنوان موقعیت آموزشی صرف باشد بلکه مدرسه یک موقعیت به همراه زیست اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است. اگر مدرسه یک موقعیت آموزشی مطلق باشد حتماً آسیب خواهد داشت. از این رو آیین‌نامه مهارت که در دولت تصویب شد یک اقدام بزرگ است، زیرا دانش‌آموز محصور در یک ساحت نیست و باید سایر ساحت‌های دانش‌آموز را فعال کنیم تا شاهد کاهش آسیب‌ها در مدارس باشیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تصریح کرد: آیین‌نامه جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در ده روز گذشته تصویب شد و طبق این آیین‌نامه دانش‌آموزان مدال‌آور در مسابقات قرآنی، المپیاد جهانی، سمپاد جذب دانشگاه فرهنگیان خواهند شد که حداقل ۱۰ درصد از سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان به دانش‌آموزان نخبه اختصاص یافته است.
وی درباره اوقات فراغت بیان کرد: معاونت تربیت بدنی در سال‌جاری طرح شنا برگزار کرد که برای همه دانش‌آموزان می‌توانند ده جلسه آموزشی شنا را به صورت رایگان در استخرهای آموزش و پرورش بگذرانند. همچنین دانش‌آموزان متوسطه اول می‌توانند در برخی از هنرستان‌ها دوره مهارت آموزی بگذرانند. طرح آرمان علی وردی در مدارس شهر تهران در حال اجراست اما تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز ۶ استان مرزی ما که با کشور عراق مرز مشترک دارند، پایگاه ویژه دانش‌آموزی در این استان‌ها راه‌اندازی شده است.

 

بــــرش

برگزاری ۱۵ برنامه ملی در کشور
وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۵ برنامه ملی در کشور در حال برگزاری است که یکی از این برنامه‌ها در خصوص جذب معلم پرورشی است. بر همین اساس طبق این برنامه در حال آموزش ۱۵ هزار مربی پرورشی و مشاور در ۳۲ استان هستیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بیان کرد: هدایت تحصیلی و آزمون رغبت نسبت به سال گذشته ۱۰ الی ۱۵ روز زودتر انجام شده است و هم‌اکنون امتحانات جبرانی دانش‌آموزان درحال برگزاری است.

جستجو
آرشیو تاریخی