صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و هفت - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

معاون وزیر بهداشت خبر داد

ابلاغ منشور کرامت مادری

 معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ابلاغ منشور کرامت مادری اشاره کرد و گفت: بر این اساس، باید در همه ادارات دولتی مهدکودک راه‌اندازی می‌شود.
حسین فرشیدی با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان به مادران باردار و کودکان تا هفت سالگی در کشور افزود: ترویج تغذیه با شیر مادر اولویت اساسی و همیشگی وزارت بهداشت است.
معاون بهداشت به دو قانون مصوب مجلس در حمایت از مادران و شیرخواران اشاره کرد و گفت: قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی در سال ۱۳۷۴ و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.
فرشیدی به تشریح برخی از مواد مهم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حمایت از مادر و شیرخوار پرداخت و اظهار داشت: اعطای مرخصی زایمان با پرداخت تمام حقوق و فوق‌العاده به مدت 9 ماه و برای تولد دوقلو و بیشتر، به مدت ۱۲ ماه، اعطای مرخصی تشویقی به همسران، اختیاری بودن نوبت کاری شب برای مادران شاغل باردار و همچنین مادران دارای فرزند شیرخوار تا ۲ سال و پدران تا یک ماهگی نوزاد از جمله مواردی بوده است که در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت لحاظ شده است.
فرشیدی تصریح کرد: بر‌اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، انتشار هرگونه جزوه، کتاب، نشریه و نظایر آن و سایر تبلیغات در مورد تغذیه شیرخوار با انواع شیرخشک، جانشین شونده‌های شیرمادر، شیشه و سر پستانک از سوی شرکت‌ها، رسانه‌های جمعی و فردی که جنبه تبلیغاتی داشته باشد و خارج از ضوابط و مقررات تعیین شده توسط وزارت بهداشت باشد، ممنوع است./ وبدا

جستجو
آرشیو تاریخی