از گوشه و کنار ایران

رهایی از کابوس 14 ساله قصاص
دادستان مرکز استان البرز از بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص در کرج پس از ۱۴ سال حبس با گذشت اولیای دم خبر داد.
 به گزارش روابط عمومی دادگستری البرز، حسن مددی گفت: این محکوم نزدیک به ۱۴ سال در ندامتگاه مرکزی کرج در حبس و در انتظار اجرای حکم بود که با تلاش‌های مداوم قاضی شعبه ششم اجرای احکام کیفری کرج، این پرونده قبل از اجرای حکم منجر به سازش شد.
 وی ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده توسط خیرین، کارکنان و قاضی شعبه ششم اجرای احکام کرج بیان کرد: این تلاش‌ها بدون همراهی و گذشت اولیای دم از حق قانونی و شرعی خویش در قصاص میسر نمی‌شد.
 
مرگ پسر بچه در استخر باغ
 پسر 5 ساله‌ای که هنگام بازی در باغ شخصی داخل استخر افتاده بود جان باخت.
سرهنگ «فضل‌الله پرنو» فرمانده انتظامی پاوه اظهار داشت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر غرق شدن کودکی در استخر یک باغ شخصی واقع در محدوده نوریاب پاوه، تیمی از مأموران به سرعت در محل حاضر شدند. پس از حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات ابتدایی مشخص شد پسربچه‌ای 5 ساله که همراه خانواده در باغ شخصی حضور داشته هنگام بازی داخل استخر سقوط کرده است. تحقیقات نشان می‌داد کودک هنگام سقوط در استخر باغ تنها بوده و جان خود را از دست داده است. جسد این کودک 5 ساله برای تعیین دقیق علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده است.
 
قاتل مرد میانسال شریکش بود
 زن میانسال که شریک کاری خود را در زمین‌های کشاورزی شهرستان باخرز به قتل رسانده بود با تلاش پلیس دستگیر شد.
سرهنگ« زارع شورابی» فرمانده انتظامی شهرستان باخرز در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش قتل مردی 65 ساله در زمین‌های کشاورزی منطقه علیا شهر شهرستان باخرز، بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد مقتول با ضربات جسم سخت به سرش به قتل رسیده است و پلیس با توجه به سرنخ‌های موجود به شریک وی که خانمی 63 ساله بود ظنین شدند. با ادامه تحقیقات وی دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل مرد میانسال به خاطر مشکلات و اختلاف شخصی با مقتول اعتراف کرد. تحقیقات بیشتر در این پرونده از سوی مقام قضایی ادامه دارد.
 
پایان قاپ زنی‌های دو موتورسوار در شهرری
موتورسواران سارق که زنان تنها را در خیابان‌ها قربانی سرقت و قاپ زنی می‌کردند دستگیر شدند.
سرهنگ محمدقاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری در تشریح جزئیات این خبر گفت: درپی دریافت گزارش قاپ‌زنی‌های سریالی در محدوده شهرستان ری، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مشخص شد که دو جوان موتورسوار با پرسه‌زنی در خیابان‌ها، زنان را شناسایی کرده و با سوءاستفاده از غفلت آنان اقدام به قاپ زنی کرده‌اند. با بررسی‌های بیشتر تصاویر متهمان به دست آمد و سرانجام هر دو متهم در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند. متهمان به بیش از ۴۰ فقره قاپ‌زنی و موبایل قاپی در استان تهران و شهرستان ری اعتراف کردند که پس از تکمیل پرونده و پایان تحقیقات تحویل مراجع قضایی شدند.

حفاری باغچه برای دسترسی به گنج
سرپرست فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از دستگیری حفار غیرمجاز در روستای چیچکلوی حاج آقا ارومیه خبر داد.
 بهروزمحبی اظهار کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در روستای چیچکلوی حاج آقا در ارومیه پیگیری این موضوع به صورت نامحسوس توسط تیم‌های اطلاعاتی یگان حفاظت انجام شد. در نهایت پس از کسب مجوز قضایی و با همکاری نیروی انتظامی، فرد مورد نظر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
 به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی در بررسی‌های انجام شده مشخص شد این فرد قصد داشته از طریق حفر تونل از باغچه منزل مسکونی‎اش به سمت تپه تاریخی چیچکلو به اشیای تاریخی دسترسی پیدا کند که با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت آذربایجان غربی ناکام ماند.
 
عاملان نزاع در پارک ساوه دستگیر شدند
 ۶ نفر از عاملان ایجاد نزاع دسته جمعی در یکی از تفرجگاه‌های شهرستان ساوه دستگیر شدند.
  سرهنگ مجتبی جمالی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر نزاع دسته جمعی در یکی از تفرجگاه‌های شهرستان ساوه بلافاصله مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ این شهرستان در محل حاضر شدند و تحقیقات در این زمینه آغاز شد. با حضور بموقع پلیس در محل مشخص شد افرادی به دلیل اختلافات قبلی با یکدیگر درگیر شدند که با حضور مأموران پلیس، پنج نفر از عوامل اصلی نزاع دستگیر و یک نفر نیز که در این درگیری مجروح شده بود برای درمان به مراکز درمانی منتقل شد. فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در پایان با بیان اینکه متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، اظهار کرد: پلیس برای ایجاد امنیت اجتماعی با تمام توان خود به‌صورت شبانه‌روزی پای کار است.
 رئیس دادگستری ساوه پیش‌تر اعلام کرده بود: در محاکم کیفری توهین، ضرب و جرح عمدی و تهدید در ردیف اول جرایم این شهرستان قرار دارد.

281 خودرو در گرما سوختند
 از ابتدای سال تاکنون ۲۸۱ خودرو در اصفهان به خاطر گرمای هوا طعمه حریق شده‌اند. سرآتشیار محمد شریعتی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با گرم شدن هوا در فصل تابستان شاهد افزایش حریق خودرو در شهر اصفهان هستیم که علت آن ناشی از هم‌رفتی دمای هوا است. حریق از ۲ طریق نقص فنی در سیستم سوخت‌رسانی و دیگری ناشی از بی‌توجهی و سهل‌انگاری در رعایت موارد ایمنی ناشی می‌شود. در نوع اول رعایت نکاتی از جمله بازدید دوره‌ای، معاینه فنی، بازرسی سیم‌کشی خودرو و... نیاز است.
 شریعتی در توضیح عامل دوم گفت: نگه‌داشتن عینک و بطری آب روی صندلی اتومبیل و همجواری کاغذ و لباس با ترکیب گرمای هوا می‌تواند همانند یک ذره بین عمل کرده و با متمرکز کردن نور آفتاب هر آنچه در پیرامون خود دارد را شعله‌ور کند. قرار دادن گوشی‌های تلفن همراه، تبلت، پاور بانک و یا هر نوع وسیله الکترونیکی که باطری لیتیومی دارد در معرض آفتاب و یا گرمای درون خودرو موجب بروز آتش‌سوزی یا انفجار می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی