ارسال 17 هزار پیامک برای کلاهبرداری

گروه حوادث/ باند 3 نفره‌ای که با ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده بالغ بر 2 میلیارد ریال از حساب مردم برداشت کرده بودند در عملیات مأموران انتظامی کاشان دستگیر شدند.
سرهنگ ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان پس از اینکه با رصد و پایش شبانه‌روزی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی دریافتند افرادی با هویت مجازی جعلی اقدام به ترغیب و تطمیع افراد با روش‌های مختلف نظیر ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده با محتوای شکوائیه قضایی (ثنا) و سهام عدالت می‌کنند، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی سرانجام 3 نفر اعضای این باند را شناسایی و در چند عملیات جداگانه آنها را در مخفیگاه‌هایشان دستگیر کردند و 7 قطعه سیم کارت با هویت افراد مختلف و همچنین 3 دستگاه گوشی تلفن همراه که به وسیله آنها متهمان اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌دادند کشف شد. متهمان دستگیر شده در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.
این مقام انتظامی گفت: در بررسی‌های دقیق توسط مأموران مشخص شد این افراد در مدت 6 ماه فعالیت مجرمانه خود توانسته‌اند بیش از 17هزار پیامک جعلی به هموطنان ارسال و از این طریق بالغ بر 2میلیارد ریال از حساب‌های بانکی آنها برداشت کنند که تحقیقات در این خصوص کماکان ادامه دارد.
سرهنگ کاکاوند در پایان از شهروندان خواست: از ورود به لینک‌ها و آدرس‌های اینترنتی مندرج در پیام‌های دریافتی از سرشماره‌های شخصی و ناشناس خودداری و در صورت نیاز به پرداخت وجه به صورت اینترنتی، از اصالت و درستی آدرس درگاه‌های بانکی اطمینان حاصل کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی