صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و شش - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و شش - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار کوتاه

انتشار آخرین تصویر شهید هنیه در حال سفر به ایران
جنبش مقاومت اسلامی حماس روز شنبه جزئیاتی از سفر اخیر شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی خود را در سفر به تهران پیش از ترور چهارشنبه گذشته منتشر کرد. حماس این جزئیات را تحت عنوان «آخرین سفر شهید امت» ذکر کرد و توضیح داد که «سردار شهید اسماعیل هنیه در آخرین سفر خود با قرآن در دست در هواپیما نشسته و مشغول تلاوت آیه 74 سوره نساء که: «در راه خدا بجنگند کسانی که زندگی دنیا را به آخرت مبادله می‌کنند و هر که در راه خدا جهاد کند، خواه کشته یا پیروز شود، به او پاداش بزرگی خواهیم داد.» است.
 
سرنگونی پهپاد 9 -MQ در آب‌های یمن
روز گذشته رسانه‌ها از سرنگونی یک پهپاد امریکایی توسط نیروهای مسلح یمن در استان صعده خبر دادند. شبکه المیادین گزارش داد، سامانه‌های پدافند هوایی ارتش یمن روز یکشنبه یک پهپاد امریکایی از نوع  9 -MQ را در استان صعده سرنگون کردند، اتفاقی که تاکنون جزئیاتی از آن منتشر نشده است. ارتش یمن پیش از این نیز چند پهپاد امریکایی را در مناطق مختلف این کشور رهگیری و منهدم کرده بود. نیروهای مسلح یمن در خصوص این موفقیت بیانیه‌ای صادر و اعلام کردند: به فضل الهی نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن توانستند یک فروند هواپیمای امریکایی (9 -MQ) را در حین انجام عملیات در حریم هوایی استان صعده با موشک زمین به هوای ساخت داخل ساقط کنند. این هواپیما هفتمین هواپیما از نوع خود است که در جریان نبرد فتح موعود و جهاد مقدس برای حمایت از غزه سرنگون شد. در مرحله چهارم تشدید حملات جبهه مقاومت مربوط به منطقه عملیات دریایی، نیروی دریایی و موشکی نیروهای مسلح یمن عملیات نظامی مشترکی را انجام دادند که طی آن کشتی گروتون در خلیج عدن را با تعدادی موشک بالستیک هدف قرار دادند.

سناتورهای جمهوری‌خواه
خواستار لغو تحریم تسلیحاتی اسرائیل شدند
ده‌ها سناتور جمهوری‌خواه امریکایی در نامه‌ای به دولت جو بایدن ادعا کردند که دولت بایدن دست به اعمال «تحریم تسلیحاتی جزئی» علیه رژیم صهیونیستی زده و باید در راستای تداوم حمایت از این رژیم به این تحریم پایان دهد.
این سناتورها در این نامه با تکرار ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ایران و حزب‌الله لبنان مسئول حمله «مجدل شمس» بوده‌اند خطاب به این رئیس‌جمهور امریکا مدعی شدند:«نگرانی شما از تشدید درگیری باعث شده است اسرائیل آسیب‌پذیر شود و دشمنان ما جسور شوند.»
آنها همچنین گفته‌اند: «اقدامات دولت بزرگ‌ترین متحد ما را در خاورمیانه به خطر انداخته و جان نیروهای امریکایی مستقر در منطقه را در معرض تهدید قرار می‌دهد.»

جستجو
آرشیو تاریخی