از گوشه و کنار ایران

 پسر عصبانی پدرش را به قتل رساند
پسر جوان که به دنبال اختلاف خانوادگی پدرش را به قتل رسانده بود در کمتر از 18 ساعت دستگیر شد.
سرهنگ «محسن غنیمتی» فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره قتل در یکی از بخش‌های شهرستان خدابنده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. بررسی‌ها نشان داد مردی میانسال به خاطر اختلاف و درگیری خانوادگی به دست پسر جوانش به قتل رسیده که بلافاصله مأموران با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی در کمتر از 18 ساعت متهم فراری را در مخفیگاهش شناسایی و طی عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه علت و انگیزه قاتل اختلاف با پدرش اعلام شده است خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

برخورد پژو با پراید 3 قربانی گرفت
تصادف یک دستگاه سواری پژو با یک دستگاه پراید در محور روانسر - کرمانشاه 3 کشته برجا گذاشت.
سرهنگ عبدالحسین زارع، رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه در تشریح این خبر بیان داشت: حوالی ساعت 11 شب شنبه، یک دستگاه سواری پژو که از سمت روانسر به کرمانشاه در حال حرکت بود به علت سرعت غیر مجاز وارد مسیر مخالف شده و با یک دستگاه سواری پراید برخورد کرد و خودروی پژو آتش گرفت، در این حادثه راننده و سرنشین سواری پراید و راننده سواری پژو در دم فوت کردند.
این مقام انتظامی در خاتمه به رانندگان توصیه کرد: با رعایت نکاتی همانند حرکت با سرعت مطمئنه، رعایت حق تقدم، رعایت فاصله طولی، بستن کمربند ایمنی، اطمینان از سالم بودن خودرو از جمله سیستم ترمز و... از وقوع حوادث تلخ رانندگی پیشگیری کنند.

اختلاف ملکی در خمین ختم به جنایت شد
دو برادر که به تحریک پدرشان مردی را که با وی اختلاف ملکی داشتند به قتل رسانده بودند در شهرستان خمین دستگیر شدند.
سرهنگ عبدالرضا جودکی، فرمانده انتظامی شهرستان خمین در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: با دریافت خبری مبنی بر نزاع و درگیری در یکی از محله‌های شهرستان خمین بلافاصله واحد گشت کلانتری 11 این شهرستان در محل حاضر شد. در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد چند نفر به دلیل اختلافات قبلی با هم درگیر و یک پدر و پسر در این درگیری مجروح شده‌اند. در ادامه یکی از مجروحان به علت شدت جراحات وارده جان باخت. بنابراین تحقیقات برای دستگیری عامل قتل ادامه یافت و مشخص شد دو برادر عامل این جنایت بوده‌اند اما آنها با تحریک پدرشان و به خاطر اختلاف ملکی با مقتول وارد درگیری شده‌اند. بدین ترتیب پدر متهمان فراری دستگیر شد و در ادامه نیز دو پسر جوان در مخفیگاهشان دستگیر شدند و به قتل اعتراف کردند.

دستگیری فروشندگان دینار تقلبی
دو فروشنده که قصد داشتند اسکناس های دینار تقلبی را در دامغان به فروش برسانند با اقدام بموقع پلیس دستگیر شدند.
سردار جلیل موقــــوفــــــه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه 2 نفر در شهر دامغان قصد دارند مقادیر قابل توجهی دینار تقلبی را به فروش برسانند، بسرعت مأموران انتظامی شهرستان دامغان برای شناسایی و دستگیری متهمان وارد عمل شدند.وی به انجام  بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی توسط پلیس اشاره و افزود: سرانجام مأموران کلانتری11 آزادی شهرستان موفق شدند در کمترین زمان ممکن، توزیع کنندگان دینارهای تقلبی را قبل از انجام هرگونه فعالیت مجرمانه، شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند. در این مأموریت، 625 دینار در ارقام مختلف به ارزش7 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط پلیس کشف شد و متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
سارق طلاهای پیرزن در دام پلیس
 سارقی که پس از ورود به خانه زنی سالخورده با ضرب و جرح او، طلاهایش را سرقت کرده بود در شاهرود دستگیر شد.
سرهنگ سید علی میراحمدی، جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان در جمع خبرنگاران از دستگیری یک سارق به عنف در شاهرود خبر داد و بیان کرد: این سارق با ورود به خانه خانمی مسن و ایراد ضرب و شتم، وی را مصدوم و طلاهایش را سرقت کرده بود که بلافاصله تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار قرار گرفت.
جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: مأموران با اطلاعاتی که شاکی در اختیار پلیس قرار داد و همکاری وی، سارق را در کمترین زمان ممکن شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کردند. تحقیقات برای بررسی تعداد سرقت‌های بیشتر احتمالی این سارق همچنان ادامه دارد.
 
4 کشته در تصادف شوتی سوخت بر
حرکت خلاف جهت خودروی شوتی در جاده بندرعباس به میناب 4 کشته برجا گذاشت.
سرهنگ مهدی نیک بخت، رئیس پلیس راه استان هرمزگان در تشریح این خبر بیان داشت: عصر شنبه یک‌دستگاه خودرو سمند سوخت‌بر به‌دلیل حرکت خلاف جهت و بر اثر سرعت زیاد تعادل خود را از دست داده و با یکدستگاه خودروی پژو پارس عبوری برخورد کرد که دراین حادثه هر دو خودرو دچار حریق شدند. در این حادثه 4 نفر که راننده و سرنشینان خودروها بودند جان خود را از دست دادند و با توجه به گستردگی حجم آتش و تصادفی که در وسط جاده رخ داده بود ساعاتی محور بندرعباس به میناب مسدود شد که با حضور نیروهای پلیس و یگان‌های امدادی مسیر مجدد بازگشایی شد. علت وقوع این حادثه بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی از سوی راننده خودروی شوتی در حرکت خلاف جهت با سرعت بالا در مسیر پرتردد اعلام شد.

تصادف ساختگی برای قتل هم ولایتی
  عاملان قتل یک تبعه افغانستانی که با صحنه‌سازی قصد داشتند موضوع را تصادف غیر عمدی نشان دهند دستگیر شدند.
 سرهنگ علیرضادلیری، جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در پی یک فقره تصادف مشکوک در شهرستان سراوان موضوع به طور ویژه در دستور کار مأموران پلیس شهرستان سراوان قرار گرفت. مأموران با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی خود به این نتیجه رسیدند مقتول که تبعه افغانستان بوده به قتل رسیده و با صحنه‌سازی تصادف قصد داشتند مسیر تحقیقات را منحرف کنند که در نهایت با یکسری اقدامات فنی و پلیسی هویت 3 متهم که از اتباع بیگانه بوده در این جنایت شناسایی شد و متهمان تحت نظر قرار گرفتند.
 جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهمان در یک عملیات پلیسی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر و در مواجهه با اسناد و مستندات پلیسی مجبور به اعتراف شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی