صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و پنج - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و پنج - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

رئیس سازمان ثبت اسناد:

مشاوران املاک باید پیش نویس قراردادها را در سامانه کاتب ثبت کنند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه هر ماه یک میلیون و ۵۰۰ هزار سند در دفتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود از فعالیت حدود 540 هزار مشاور املاک به صورت غیر رسمی خبرداد و گفت: مشاوران املاک در سامانه خودنویس امکان تنظیم پیش نویس را ندارند بنابراین باید از سکوی جامع کاتب استفاده کنند.
حسن بابایی در این باره بیان کرد: از سه هفته گذشته کار عملیاتی اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را آغاز کرده‌ایم به طوری که ۸ هزارو ۵۰۰ دفتر اسناد رسمی عملیات را آغاز کرده‌اند و از تاریخ ۳ تیر ۱۴۰۳ تا امروز ۳۵۰ هزار سند صادر کرده‌ایم. در مجموع هر ماه یک میلیون و ۵۰۰ هزار سند در دفتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود در این مدت ۴ ماهه ابتدای سال ۶ میلیون سند در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده است.
وی با بیان اینکه ۱۸۰ هزار مشاور املاک رسمی و سه برابر این میزان نیز به طور غیررسمی فعالیت می‌کنند، گفت: در قانون مطرح شده است که مشاورین املاک باید در بستر فناوری اقدام به تنظیم پیش نویس کنند. مشاوران املاک در سامانه خودنویس امکان تنظیم پیش‌نویس را ندارند بنابراین باید از سکوی جامع کاتب استفاده کنند، از هفته گذشته نیز برخی از مشاوران املاک در تهران به صورت آزمایشی به سامانه کاتب دسترسی پیدا کردند تا تنظیم پیش‌نویس در بستر این سامانه انجام شود.
وی با بیان اینکه مشاوران املاک در بستر سامانه کاتب پیش نویس را تنظیم و به دفاتر اسناد رسمی منعکس می‌کنند، گفت: مقرر شده است که تا ۱۵ مرداد ماه تمام مشاوران املاک دسترسی به سامانه کاتب را داشته باشند./ ایسنا
جستجو
آرشیو تاریخی