صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۹

اوج حوادث در نوار ساحلی مازندران از نیمه مرداد

استان مازندران ۱۵ شهرستان ساحلی دارد که در این میان شهرستان‌های محمودآباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا از شاخص‌ترین شهرستان‌های مرکزی ساحلی استان هستند که غالب اتفاقات مربوط به غرق شدن افراد در این مناطق رخ می‌دهد.
رئیس هیأت نجات‌ غریق و غواصی مازندران با اشاره به حجم بالای مسافران در سواحل استان گفت: از ابتدای اجرای طرح‌های سالم‌سازی سواحل تاکنون با تلاش ناجیان غریق تعداد ۲۷۹ نفر از غرق شدن نجات‌ یافتند.
نقی کریمیان با تأکید بر اینکه مسافران باید هشدارهای ناجیان را جدی بگیرند، اظهار داشت: به هیچ وجه به صورت تک نفره در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید. همچنین در آب و موقع شنا از شوخی‌های خطرناک پرهیز کنید.
وی توصیه کرد: مسافران حتماً در محدوده تعیین شده ساحلی حضور داشته و شنا کنند چرا که در این محدوده، ساحل امن بوده و امدادگران نجات غریق حضور دارند، همچنین دسترسی به هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ نیز امکان‌پذیر است.
کریمیان با بیان اینکه یکهزار و۲۵۰ ناجی غریق در نقاط حادثه‌خیز سواحل مازندران مستقر شده‌‌اند و گشتزنی‌ها به صورت مستمر و مداوم در این نقاط  در حال انجام است، تصریح کرد: اوج کار ناجیان غریق از ۱۴ مرداد تا پایان شهریور است و باتوجه به شرایط خاص دریای خزر و موج‌های شکافنده در این ایام، روزهای پرتکاپوی ناجیان غریق در راه
 است.
جستجو
آرشیو تاریخی