روی خط المپیک

دیدار رؤسای کمیته ملی المپیک ایران و فلسطین
خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک ایران برای تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، با رئیس کمیته ملی المپیک فلسطین در ساختمان محل اقامت کاروان ورزشی این کشور در دهکده بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ دیدار و گفت‌و‌گو کرد. او یک روز پس از شهادت این رهبر بزرگ جبهه مقاومت، با تسلیت شهادت ایشان در این حادثه تروریستی گفت: «یکی از عزیزترین میهمانان ما و محبوب‌ترین رهبران جبهه مقاومت توسط استکبار جهانی ترور شد تا بار دیگر کشور‌های اسلامی بر اتحاد بیشتر برای مقاومت و تلاش برای آزادی فلسطین ترغیب شوند. شک ندارم خون این شهید بزرگوار پایمال نخواهد شد و زمینه‌ساز اتفاقات بزرگی خواهد بود.» او بعد از تشییع باشکوه و میلیونی رهبر حماس در تهران گفت: «در حالی که تمام کشور‌های جهان شاهد جنایات و ظلم استکبار جهانی هستند و خود را به خواب زده‌اند، اما ملت اسلام بیدارند و نخواهند گذاشت تا مردم بیگناه و مظلوم فلسطین تنها بمانند.» رئیس کمیته ملی المپیک فلسطین با تقدیر از پیام تسلیت کاروان ایران و حضور رئیس کمیته ملی المپیک به‌همراه اعضای کادر سرپرستی گفت: «این حرکت جوانمردانه شما مرهمی است بر زخم ملت مظلوم فلسطین. ما نخواهیم گذاشت خون این برادر ارزشمند هدر برود و شک نداریم ایمانمان برای دفاع و مقاومت از میهمان و زادگاه مادری خود راسخ‌تر خواهد شد. برای پیروزی ورزشکاران ایران که برادران و خواهران ملت فلسطین هستند، دعا می‌کنیم و پیروزی آنها و مدالشان با ایجاد خوشحالی در دل هم‌میهنانمان، مدالی است برای ما.»


فصیحی حذف شد
 تفتیان استارت می‌زند
فرزانه فصیحی دونده 100 متر ایران، به مرحله نیمه‌نهایی المپیک نرسید. او که یکی از دو سهمیه دوومیدانی ایران در بازی‌های المپیک 2024 پاریس بود، دیروز درخط 8،  دسته 5  کنار دونده‌هایی از انگلیس، لهستان، اکوادور، نیجریه، گواتمالا، سوییس، گینه نو و برزیل دوید و با ثبت رکورد ۱۱ ثانیه و ۵۱ صدم ثانیه و یازدهمی گروهش به نیمه‌نهایی نرسید. او با پنجاه و یکمی کارش را تمام کرد.  دونده‌های لهستان، انگلستان و نیجریه از گروه او به نیمه‌نهایی رسیدند. رقابت‌های مقدماتی ۱۰۰ متر زنان در هشت گروه با حضور ۷۲ دونده برگزار شد که در پایان ۲۷ دونده به نیمه‌نهایی رسیدند، یعنی سه نفر برتر هر گروه در کنار ۳ دونده‌ای که در مجموع گروه‌ها بهترین رکورد را ثبت کردند.  امروز ساعت 12:05 دقیقه هم حسن تفتیان دومین دونده 100 متر ایران در دور مقدماتی روی خط استارت می‌ایستد.


تیم ملی تکواندو راهی پاریس شد
تکواندوکاران ایران برای حضور در شیاپ‌چانگ المپیک راهی پاریس شدند. تیم ملی تکواندو با ترکیب  4 المپیکی در این دوره حضور دارد؛ مبینا نعمت‌زاده در -۴۹ و ناهید کیانی در وزن -۵۷ کیلوگرم به همراه مهران برخورداری در -۸۰ و آرین سلیمی در وزن +۸۰ کیلوگرم، نمایندگان تکواندوی ایران در پاریس هستند. رقابت‌های ۴ نماینده تکواندوی ایران در المپیک از تاریخ 17 مرداد برای ۴ روز در سالن گران پَلای شهر پاریس برگزار می‌شود.


رونمایی ازحریفان یزدانی در المپیک
حریفان حسن یزدانی در المپیک پاریس مشخص شدند. مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک پاریس از 18 مرداد با رقابت‌های اوزان ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم آغاز می‌شود که حسن یزدانی در۸۶ کیلوگرم روی تشک می‌رود. یزدانی که در سید ‌دوم المپیک قرار دارد در جدول احتمال رویارویی با بت بایمباسورن مغولستانی، مایلز آمینه از سن مارینو و دورن کوروگلیف یونانی وجود دارد. ۴ کشتی‌گیر دیگر جدول نیز بدون سید هستند که طبق قرعه در جدول قرار می‌گیرند بنابراین این احتمال وجود دارد آرون بروکس کشتی‌گیر اهل امریکا در همان دور نخست با یزدانی روبه‌رو شود.
در این وزن عظمت دولت‌بکوف قزاقستانی در سید یک و بالای جدول قرار دارد و تا فینال برخوردی با حسن یزدانی ندارد.


روسی: سفر به ایران افتخار من است
لوچیانو روسی رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی، خوشحال است که جوانان در المپیک پاریس رکوردشکنی کرده‌اند. او می‌گوید: «همه ما می‌دانیم المپیک یکی از بزرگترین مسابقاتی است که برگزار می‌شود و همه کشورها و ورزشکاران در سطح بالا شرکت می‌کنند.  در این دوره 81 کشور در این مسابقات شرکت کرده‌اند و نکته جالب، پایین آمدن سن ورزشکاران است. همان‌ها رکوردشکنی می‌کنند و مدال می‌گیرند.» رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی از توقعش برای حضور تیراندازان جوان ایرانی در المپیک‌های بعدی می‌گوید: «محمد بیرانوند جوان‌ترین تیرانداز المپیکی بود و ما منتظریم در المپیک‌های بعدی هم از ایران و هم بقیه کشورها ببینیم که جوانان شرکت می‌کنند.» روسی قولش برای حضور در ایران را تکرار می‌کند: «بله، سفر به ایران افتخار من است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی