صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

اخبار

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی:
پرونده الکترونیک اشتغال برای همه مددجویان واجد شرایط بهزیستی تشکیل می‌شود
سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شروع شناسایی مددجویان جویای شغل، گفت: با آغاز به‌کار سامانه اشتغال، وضعیت همه افراد تحت پوشش بهزیستی از معلولان گرفته تا زنان سرپرست خانوار واجد شرایط دریافت خدمات اشتغال، ارزیابی و نیازسنجی شده است و برای آنان پرونده الکترونیک اشتغال تشکیل می‌شود.
به گزارش ایرنا، محسن ایروانی با تأکید براینکه معلولیت مانعی برای اشتغال نیست، افزود: پرونده اشتغال برای مددجویان ۱۸ تا ۶۵ سال که توانایی جسمی و روانی انجام کار را داشته باشند، تشکیل می‌شود و اگر فردی آگاهی، مهارت و شرایط لازم اشتغال را نداشته باشد، برای او تسهیل‌گری شغلی انجام می‌دهیم.  ایروانی تأکید کرد: شناسایی مددجویان جویای شغل به طور اتوماتیک انجام می‌شود و نیازی به مراجعه مددجویان نیست. اکنون بانک اطلاعاتی ۹۰۰ هزارنفر در مراکز مثبت زندگی درحال ورود به سامانه اشتغال است که طی یک ماه کاری به طول می‌انجامد.

وزارت بهداشت :
 واکسیناسیون سرخک قبل از شرکت
در مراسم اربعین ضروری است
 معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شیوع بیماری سرخک در کشور عراق خبر داد و به هموطنانی که قصد عزیمت به عراق برای شرکت در مراسم اربعین دارند، تأکید کرد که  قبل از سفر از کامل بودن سابقه واکسیناسیون سرخک کودکان زیر ۱۵ سال خود اطمینان داشته باشند.
به گزارش وبدا، دکتر حسین فرشیدی گفت: بیماری سرخک یک بیماری ویروسی است که عموماً کودکان را مبتلا می‌کند ولی افراد بزرگسال چنانچه سابقه ابتلا به بیماری یا واکسیناسیون نداشته باشند نیز در معرض خطر ابتلا خواهند بود.  معاون بهداشت تصریح کرد: بیماری سرخک بسیار مسری و مؤثرترین راه مقابله با آن واکسیناسیون بموقع است. متأسفانه در کشورهای همسایه از جمله عراق پوشش واکسیناسیون کودکان برای مهار بیماری سرخک کافی نبوده، بنابراین شاهد همه‌گیری‌ بیماری در کشورهای همجوار بویژه افغانستان، پاکستان و عراق هستیم. قبل از سفر از کامل بودن سابقه واکسیناسیون سرخک کودکان زیر ۱۵ سال خود اطمینان داشته باشید.

جستجو
آرشیو تاریخی