از گوشه و کنار ایران

مسافر بی‌پول راننده را به قتل رساند
مرد جوان که به علت نداشتن کرایه با راننده درگیر شده و او را کشته بود، دستگیر شد.
 سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با دریافت خبری مبنی بر کشف جسد مردی ناشناس در یکی از مناطق حاشیه‌ای بندرعباس، بلافاصله با تشکیل تیمی به همراه بازپرس ویژه قتل به محل حادثه در حوالی روستای ابشورک اعزام شدند. مأموران پس از حضور در محل با جسد فردی ناشناس روبه‌رو شدند که از ناحیه سر و گردن مورد اصابت چندین ضربه جسم برنده قرار گرفته بود. در تحقیقات اولیه مشخص شد مقتول مسافرکش بوده است. با تلاش‌های صورت گرفته در ساعت اولیه بامداد همان روز خودروی مقتول در حالی که آثار خون در آن بود حوالی روستای مجاور کشف و با بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی مشخص شد در روز حادثه مقتول در منطقه بهشت زهرا بندرعباس مردی را سوار خودرو کرده اما مسافر وقتی به مقصد رسیده به دلیل نداشتن کرایه با راننده به صورت لفظی درگیر شده که در نهایت مرد مسافر او را با چاقو زده و فرار کرده است. با شناسایی هویت متهم، وی در مخفیگاهش در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
 
 3 کشته در واژگونی خودرو
واژگونی یک خودرو سواری در محور دیهوک - طبس سه کشته و یک مصدوم بر جا گذاشت.
سرهنگ علیرضا رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در تشریح این حادثه اظهار کرد: ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بامداد پنجشنبه با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر ۱۹ محور دیهوک - طبس بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند. مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند، یک سواری پژو ۲۰۷ که در مسیر تربت جام به اصفهان در حرکت بوده، واژگون شده که راننده خودرو و ۲ نفر از سرنشینان جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر نیز مصدوم و با اورژانس به بیمارستان منتقل شده است. علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
 
قتل دو جوان با چوبدستی در خانه
 نوجوانی در شهرستان چناران ٢ نفر را با ضربات چوب دستی به قتل رساند.
سرهنگ کارآگاه جواد شفیع‌زاده رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی گفت: با گزارش قتل ٢ نفر در یکی از روستاهای شهرستان چناران، کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی وارد عمل شدند که طبق بررسی‌های اولیه مشخص شد ٢ مقتول در خانه خودشان بر اثر اصابت ضربات چوب دستی به قتل رسیده‌اند. بنا به تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، پسر نوجوان که از بستگان مقتولان است، پس از ارتکاب قتل از صحنه متواری شده بود.
رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی ادامه داد: کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با ردزنی‌های گسترده متهم را در یکی از خیابان‌های شلوغ شهر مشهد دستگیر کردند.
 
سگ‌های ولگرد خانم کارشناس را مجروح کردند
  حمله سگ‌های بلاصاحب به کارشناس بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان حین انجام خدمت،  باعث جراحت وی شد.
دکتر محمدرضا خواجه‌پور سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان به ایسنا گفت: یکی از بانوان همکار مراقب سلامت که برای نمونه‌گیری از محل‌های مستعد زیست پشه آئدس به یکی از مناطق شهرستان بهبهان رفته بود، مورد حمله چند قلاده سگ ولگرد قرار گرفته و از ناحیه پا دچار آسیب و مصدومیت شده است.
وی افزود: با وجود پیگیری‌های مکرر معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان از جمله تشکیل جلسات مکرر و کمیته‌های تخصصی، طرح مکرر موضوع در شورای سلامت شهرستان، مکاتبه با دستگاه‌های مسئول و ارسال گزارش به دستگاه قضایی، تاکنون اقدام مناسبی برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهرستان انجام نشده است.
 
سرقت بعد از باز کردن پابند الکترونیکی
 سارق سابقه‌داری که با باز کردن ‏پابند الکترونیکی اقدام به سرقت از مشاعات ساختمانی کرده بود، توسط مأموران انتظامی کلانتری 11 مرکزی شهر ‏هشتگرد، دستگیر شد.‏
سرهنگ «علی سلیمانی» فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ  گفت: مأموران کلانتری 11 مرکزی شهر هشتگرد به منظور پایش پابندهای الکترونیکی، متوجه وقوع جرم سرقت توسط یک سارق سابقه‌دار شدند که با باز کردن پابند اقدام به سرقت مشاعات ساختمانی کرده بود. مأموران بلافاصله با انجام تحقیقات پلیسی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات ضربتی سارق سابقه‌دار را در شهر هشتگرد شناسایی و دستگیر کردند.
 فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه متهم به جرم خود اعتراف و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد، گفت: این طرح با محوریت مقابله با وقوع جرایم و کشف جرایم اجرا و سارقان سابقه‌دار با مجهز شدن به تجهیزات الکترونیکی به صورت 24 ساعته و برخط مورد پایش و کنترل پلیس قرار می‌گیرند.

دزدی خونین شترمرغ در سبزوار
  رد خون در حاشیه شهر سبزوار راز سرقت شترمرغ‌ها و ذبح آنها را فاش کرد.
سرهنگ شفیع‌زاده رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: در پی گزارشی به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر پاشیده شدن مقداری خون در حاشیه شهر سبزوار با توجه به اهمیت موضوع دستورات ویژه برای بررسی سریع پرونده صادر شد. کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در محل و بررسی‌های دقیق و کارشناسی دریافتند خون‌های ریخته شده متعلق به دام و شترمرغ است. تحقیقات پلیسی ادامه داشت که اعلام سرقت شترمرغ توسط یکی از شهروندان به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مسیر بررسی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی را تغییر داد. پلیس در این عملیات ضربتی دو متهم که اقدام به سرقت کرده بودند را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کرد. متهمان در تحقیقات به سرقت ۱۱ شترمرغ  و همچنین ذبح و فروش گوشت آنها اعتراف کردند.

مرگ 2 جوان موتورسوار در شیراز
 واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در بلوار باهنر شمالی شیراز، جان راکب و ترک‌نشین موتور را گرفت.
سرهنگ صادق سلیمی رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: بامداد پنجشنبه یازدهم مردادماه ۱۴۰۳ با اعلام به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه واژگونی موتورسیکلت در بلوار باهنر شمالی شیراز، مأموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند. مأموران در بررسی اولیه مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت که دو جوان ۲۰ و ۲۲ ساله سوار آن بودند به علت ناتوانی در کنترل وسیله واژگون شده که بر اثر این حادثه، هر ۲ نفر به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی