صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

خبر در خبر

ایلنا/ در چهل و ششمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در دهلی نو، صومعه باستانی «سنت هیلاریون» به این فهرست در خطر یونسکو اضافه شد. این صومعه که با نام «تل‌ام عامر» نیز شناخته می‌شود، از سال ۲۰۱۲ در فهرست آزمایشی میراث یونسکو قرار داشت اما مقامات سازمان به دلیل وضعیت جنگی جاری در نوار غزه با استفاده از بند‌‌های اضطراری رسیدگی به پرونده آن را شتاب بخشیدند.
 
ایسنا/ سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به دستگیری ۳۸۸۷ متخلف زیست‌محیطی از افزایش ۶۴ درصدی کشف سلاح جنگی از شکارچیان غیرمجاز خبر داد.

ایلنا/ علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از تشکیل شعب تخصصی ویژه پرونده‌های با موضوع حفاظت محیط‌زیست در تمامی حوزه‌های قضایی این استان خبر داد.
 
ایسنا/ ایمان انتظام سلطانی، رئیس گروه آب‌زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه دشت مرودشت طی ۲ سال اخیر ۲۱ سانتی متر فرونشست داشته و سازه‌های هخامنشی نیز علاوه بر فرونشست، درگیر شکاف‌های عمیق سنگی هستند، گفت: زیرساخت اصلی سازه‌های هخامنشی روی بستر سنگی است که فرونشست خاک تأثیری در آن ندارد، اما سازه‌هایی که در بخش خاکی قرار دارند، با فرونشست خاک و ایجاد شکاف، به مرور آسیب‌پذیر شده است.

 ایرنا / شهرام امیری، سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: پایه‌های مسجد جامع عباسی به سبب فرسودگی سامانه فاضلاب در حال نشست است و اگر به این موضوع رسیدگی نشود، آسیب بیشتری متوجه این اثر تاریخی خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی