صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و سه - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و سه - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

واکنش کاربران به شهادت اسماعیل هنیه
شهادت اسماعیل هنیه موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشته، از جمله عروس این شهید که با انتشار فیلم کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی گفته: «چشم‌ها اشک می‌ریزند و دل‌ها غمگین می‌شوند و ما در فراق تو، ای ابوالعبد، ای پدرمان، اندوهگین هستیم.» مردم نیز هر یک با جملاتی به این ترور و شهادت اسماعیل هنیه واکنش نشان داده‌اند؛ یکی از کاربران نوشته: «شهادت مرد مبارز، مقاومتگر شجاع و بی‌آلایش قبول درگاه حق.» کاربر دیگری نوشته: «شهادتت مبارک، مجاهد راست قامت و قهرمان امروز جهان اسلام» کاربر دیگری هم نوشته: «مکتب مقاومت متکی به فرد نیست این یک تفکر است و ما بهترین تصمیم را در قبال این حماقت‌های رژیم صهیونیستی می‌گیریم، تفکر ترورشدنی نیست.» فرد دیگری این طور واکنش نشان داده که: «خداوند شهدای فلسطین را بیامرزد. اسماعیل هنیه جانش را برای مقاومت گذاشت.» یک کاربر عرب هم نوشته: «خون شهید هنیه از خود او قوی‌تره... نابودی اسرائیل از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است...» کاربر دیگری برای وی‌ طلب آرامش کرده و گفته: «شهادت هنر مردان خداست. به فرزندان شهیدش پیوست و شهادت‌شان قبول حق باد.» یک فعال عرصه رسانه هم نوشته: «آنها تصور می‌کنند با ترور فرماندهانی مانند اسماعیل هنیه، پیروز میدان‌اند. اطلاع ندارند که دنیا از آنها نفرت دارد. این رژیم کودک‌کش و شبکه تروریستی باید نابود شود.» موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس در واکنش به این اتفاق نوشته: «ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش اقدامی بزدلانه است و قطعاً بی‌پاسخ نخواهند ماند. در جنایت‌های 10 ماه گذشته رژیم صهیونیستی بیشتر اعضای خانواده اسماعیل هنیه به شهادت رسیدند.»

تظاهرات ضدصهیونیستی جوانان امریکایی
جوانان امریکایی برخلاف دولتمردان در دفاع از مردم فلسطین به اعتراض برخاسته‌اند؛ یکی از تازه‌ترین این اعتراضات بابت بمب‌هایی است که امریکا در اختیار رژیم صهیونیستی گذاشته، آنان می‌گویند: «چرا امریکا بمب‌های‌ ام کی -84 را در اختیار اسرائیل گذاشته که در نتیجه‌اش شاهد قتل‌عام فلسطینی‌ها با آنها باشیم.» این اقدام با واکنش‌های متعددی از سوی کاربران همراه شده است. یکی از کاربران گفته: «ماشاءالله به غیرت و حق‌طلبی‌شان» کاربر دیگری هم نوشته: «در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی باید کاری کرد.» دیگری این طور واکنش نشان داده که: «عجیب است که دولتمردان کشورهای غربی و امریکا در برابر قتل‌عام مردم غزه سکوت پیشه کرده‌اند.» دیگری نوشته: «رژیم صهیونیستی هر کاری کند، هر چقدر کشتار هم کند در نهایت فلسطین آزاد می‌شود.»

نوشته اکبر نبوی برای سرهنگی
طی روزهای اخیر، انتشار مطالبی درباره وضعیت جسمانی مرتضی سرهنگی، نویسنده سرشناس ادبیات پایداری و جنگ، واکنش‌هایی را از سوی اهالی ادبیات در پی داشته؛ اکبر نبوی، منتقد سینما درهمین رابطه نوشته: «مرتضی سرهنگی، نویسنده، روزنامه‌نگار و بزرگمرد ادبیات پایداری، سال‌ها در حاشیه نشسته است و به‌ دور از غوغای روز و روزگار، فقط و فقط به متن می‌اندیشد،  می‌پردازد. متنی در پیوستگی شاهنامه. متنی که آیندگان قدر و قیمت آن را بیش از ما درخواهند یافت و به ژرفای آن راه خواهند برد.
او آرشی ا‌ست ایستاده بر بلندای البرز قلم و اندیشه و تیری رها کرده است که تا آینده‌های دور، در پرواز خواهد بود. این روزها، مرتضی سرهنگی در بستر بیماری‌ است و دلتنگ قلم و دفتر و نوشتن و باز هم نوشتن. دلتنگ خواندن و تصحیح کردن و راهنمایی کردن و ما بیش از هر زمان نیازمند حضور امیدبخش، انرژی‌آفرین و شوق‌انگیز او. تشنه‌ روایت‌های نابش از مردان دفاع ملی. برای سلامتی کامل مرتضای عزیز، دست به دعا برمی‌داریم و از حضرت حق، شفای عاجل و کامل او را‌ طلب می‌کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی