حوادث جهان

2 کشته در حادثه ریلی هند
خروج واگن‌های یک قطار مسافربری در هند ۲ کشته و ۲۰ مجروح برجا گذاشت.
طبق اعلام رسانه‌های هند، بر اساس گزارش‌های ارسال شده از سوی مقامات محلی، 18 واگن از این قطار مسافربری در ایالت جارکند از ریل خارج شد.
 
151 هندی در رانش زمین کشته شدند
حادثه رانش زمین در منطقه وایاناد جنوب هند دست‌کم ۱۵۱ نفر کشته برجا گذاشت.
بنا بر اعلام وینا جرج، وزیر بهداشت ایالت کرالا واقع در جنوب هند، بر اثر رانش زمین در منطقه وایاناد در این ایالت دست‌کم ۱۵۱ نفر کشته شدند. تاکنون ۴۸۱ نفر نجات یافته و حدود 3 هزار و ۶۹ نفر به ۴۵ سرپناه انتقال داده شده‌اند. بیم آن می‌رود هنوز ۹۸ نفر در میان گل‌و‌لای گیر افتاده باشند. مناطق مونداکایی و چورالمالا بعدازظهر سه‌شنبه به وقت محلی با رانش گسترده زمین روبه‌رو شدند. رانش زمین موجب تخریب چند خانه و ریشه‌کن شدن درختان شد.
 
شورش در انگلیس در پی قتل ۳ نوجوان
 به ‌دنبال کشته شدن 3 نوجوان و زخمی شدن چندین نفر دیگر در جریان حمله با چاقو به جشنی در ساوت‌پورت انگلیس، خیابان‌های این شهر به صحنه اعتراضات خشونت‌آمیز بدل شد که در آن حدود ۴۰ نیروی پلیس زخمی شدند.
به گزارش گاردین، خدمات اورژانس «نورث‌وست» در بیانیه‌ای در ایکس از وقوع حادثه‌ای بزرگ در جریان شورش‌های خیابانی خبر داد و اعلام کرد، ۲۷ افسر پلیس به بیمارستان منتقل شده و در مجموع ۳۹ پلیس زخمی شده‌اند.
پلیس مرزیساید اعلام کرده است، 8 افسر پلیس دچار جراحت شدید از جمله شکستگی، پارگی پوست، شکستگی بینی و آسیب مغزی موقت شده‌اند. به گفته پلیس یکی از مأموران امنیتی نیز در صحنه حادثه بیهوش شد.
در جریان این حمله، 3 نوجوان کشته و 8 نفر دیگر بشدت زخمی شدند. وضعیت 5 کودک و ۲ بزرگسال که در این حمله زخمی شده‌اند، وخیم گزارش شده است. پلیس انگلیس یک نوجوان ۱۷ ساله را به ظن دست داشتن در این حمله و اقدام به قتل بازداشت کرده است.
 
خودکشی نگران‌کننده دختران در امریکا
 آمارهای رسمی مراکز دولتی در امریکا نشان می‌دهد، میزان مرگ‌ومیر ناشی از خودکشی با سلاح گرم در میان دختران نوجوان بیش از هر زمان دیگری در این کشور افزایش یافته است.
به گزارش رویترز، آمارها و مطالعات جدید مؤسسات دولتی امریکا نشان می‌دهد، نرخ خودکشی در میان نوجوانان ۸ تا ۱۲ ساله در این کشور به طور متوسط ‌سالانه ۸.۲ درصد از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۲ بالاتر رفته که این پدیده در میان دختران جوان مشهودتر است.
محققان مؤسسه ملی بهداشت امریکا (NIH) اعلام کردند، تعداد خودکشی‌ در بین نوجوانان امریکایی در طول دوره ۱۴ ساله ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۲ از ۴۸۲ یا ۳.۳۴ در هر یک میلیون نوجوان بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷، بیش از 3 برابر شده و به ۱۷۵۹ یا ۵.۷ در هر یک میلیون نوجوان رسیده است.
این مطالعه همچنین افزایش نامتناسبی را در خودکشی میان نوجوانان بومی امریکایی یا بومی آلاسکا و ‌نوجوانان آسیایی و اسپانیایی‌تبار نشان داد.
خودکشی پنجمین عامل مرگ و میر دختران بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۲ بوده، در حالی که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ در رتبه یازدهم مرگ‌ومیرهای این قشر از جمعیت بود.
آمارها نشان می‌دهد، دسترسی به سلاح گرم در بالا رفتن میزان خودکشی تأثیر مثبت داشته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی