انهدام باند قاچاق و فروش خودروهای خارجی لوکس

گروه حوادث / اعضای باند قاچاق که با جعل و جا به جایی اسناد خودروهای مسروقه و قدیمی با خودروهای مدل بالای خارجی آنها را می‌فروختند در شمال کشور دستگیر شدند.
سردار رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح این پرونده در شهرستان گرگان گفت: اعضای این باند با اقدامات مجرمانه خود در چندین استان کشور اقدام به قاچاق و فروش خودرو‌های گرانقیمت می‌کردند. بدین ترتیب مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در اواخر سال ۱۴۰۱ با انجام اقدامات اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از باند قاچاق تویوتا لندکروز در استان‌های شمالی کشور دست یافتند که در بررسی‌ها مشخص شد اعضای باند با جابه‌جایی اسناد لندکروز‌های مدل بالا با مدل‌های قدیمی یا سوء‌استفاده از اسناد خودرو‌های مسروقه و گمشده قدیمی، اقدام به فروش آنها کرده و صد‌ها میلیارد تومان نیز از این راه به دست آورده‌اند.
 این مقام ارشد انتظامی کشور با اشاره به تلاش و تعامل نزدیک حدود دو ساله بخش‌های مختلف پلیس در خصوص این پرونده، تصریح کرد: در نهایت طی چندین عملیات گسترده در چند استان کشور با همکاری ویژه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان، تعداد ۲۸۵ دستگاه خودروی تویوتا لندکروز و هایلوکس مرتبط با این پرونده شناسایی شدند. تاکنون در این پرونده ۱۷ متهم دستگیر و فرایند توقیف خودرو‌ها و انتقال آنها به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان به سرعت در حال انجام است.
سردار رحیمی گفت: تلاش پلیس تا شناسایی سایر اعضای احتمالی باند و توقیف همه خودرو‌ها ادامه خواهد داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی