صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و سه - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و سه - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

خبر در خبر

ایسنا/ عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: شاخصه‌هایی که نیاز است توجه یونسکو را جلب کند در قلعه فلک‌الافلاک به شکل یک بسته وجود دارد که به صورت زنجیره‌وار به هم وصل است.
 
ایرنا/ علی عبدی‌زاده، مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست گفت: صندوق سبز در راستای تأمین منابع مالی پروژه‌های محیط‌زیستی با هدف کاهش آلاینده‌ها راه‌اندازی می‌شود؛ در حال طراحی آن هستیم و برای تأمین منابع مالی آن برای اجرای پروژه‌های محیط‌زیستی تفاهمنامه‌هایی با نهادهای مالی کشور صورت خواهد گرفت.

ایرنا/ احمد فریسات، مسئول مرکز پایش تالاب بامدژ با بیان اینکه میکرو تالاب الهایی در خوزستان در معرض خطر جدی و نابودی قرار دارد گفت: طی یک ماه گذشته این میکرو تالاب چندین بار دچار آتش‌سوزی شده است.
 
میراث آریا/ فرزاد شریفی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: اربعین یک ظرفیت عظیم برای استان ایلام است و باید از آن برای توسعه استان استفاده کرد.
 
ایرنا/ یوسف اربابی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: یک شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار یک رأس قوچ وحشی در ارتفاعات این شهرستان کرده بود دستگیر شد.
 
ایسنا/محمدحسین ایمانی، رئیس انجمن علمی گردشگری ایران گفت: امروزه جایگاه گردشگری در توسعه کشورها امری پذیرفته شده است و همه کشورها به دنبال این هستند که از ظرفیت‌های این صنعت استفاده کنند و به خوبی هم از آن بهره‌برداری می‌کنند. کشور ما با وجود آنکه منابع بسیار خوب تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارد و در مجموع ۱۰ کشور برخوردار از این منابع است، ولی در استفاده از این منابع مخصوصاً در حوزه گردشگری جایگاه خوبی ندارد و معمولاً در انتهای فهرست قرار دارد.
 
ایرنا/ سرهنگ جواد خدامرادی، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از دستگیری ۹ حفار غیرمجاز و کشف و ضبط ادوات حفاری در شهرستان‌های همدان، اسدآباد و نهاوند طی هفته جاری خبر داد.

ایسنا/ کامبیز معظمی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی حفاظتگاه‌های خصوصی حیات وحش گفت: بر اساس گزارش افراد محلی، یک قلاده یوز ماده به همراه دو توله ۶ مردادماه در محلی موسوم به کلاته ملا واقع در محدوده حفاظت مشارکتی یوز کنام پل ابریشم مشاهده شد.
 
میراث آریا/هادی قاسمی نافچی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در بخش‌های مختلف گردشگری از مزیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار است که قابلیت رقابت با نقاط مختلف کشور و دنیا را دارد.
 
ایرنا/عباس کیانی‌فرد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: حفاظت از منابع طبیعی موضوعی تک‌بعدی نیست، بلکه اجرای مؤثر آن، نیازمند مشارکت همگانی مردم و مسئولان است.
 
ایلنا/ حسین محمودی، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از یافته‌های سفالی عصر آهن در عملیات کاوش در تپه تاریخی علیشار خبر داد و گفت:گمانه‌زنی در محوطه به مساحت یک هکتار مورد بررسی قرار گرفت که قلعه‌ای خشتی و گلی بوده و اکنون به تپه‌ای با ارتفاع ۲۷ متر تبدیل شده است.
 
ایرنا/ عیسی گلبینی مفرد، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: چرای غیرمجاز دام در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان امسال به دلیل حضور شبانه‌روزی جنگلبانان ۳۹ درصد کاهش یافته است.

جستجو
آرشیو تاریخی