صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و دو - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و دو - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

واکنش دفتر رئیس‌جمهور
به برخی خبرسازی‌ها
 خبر اول اینکه، دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به انتشار برخی خبرسازی‌ها در فضای مجازی در خصوص اقدامات و دستورات صادره از سوی مسعود پزشکیان اعلام کرد: اطلاع‌رسانی و انعکاس اخبار مرتبط با دستورات رئیس‌جمهور و تصویب یا لغو برخی از مصوبات، فقط از طریق روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور و پایگاه اطلاع‌رسانی دولت معتبر است. این دفتر همچنین تأکید کرد: انتشار اخبار غیررسمی مورد تأیید نیست. این واکنش پس از آن صورت گرفت که میثم شرفی، عضو کارگروه تعیین وزیر نفت دولت چهاردهم، در حساب ایکس خود مدعی شد که به دستور رئیس‌جمهور تمام مصوبات 25 روز گذشته دولت معلق و تمام انتصابات و استخدام‌های این مدت باطل اعلام شد.
 
اعلام برنامه‌های تشییع شهید حسین سامی‌مقام
 خبر دیگر اینکه، برنامه آیین و تشریفات تشییع و تدفین پیکر امیر شهید «حسین سامی‌مقام» از شهدای تازه تفحص‌شده ارتش اعلام شد. طبق این برنامه، پیکر امیر ارتش، شهید حسین سامی‌مقام در «لشکر ۲۸» نیروی زمینی مستقر در شهرستان سنندج (استان کردستان)، با حضور فرماندهان نظامی، مسئولان استانی و مردم شهیدپرور برگزار می‌شود.
روز پنجشنبه ۱۱ مردادماه نیز مراسم وداع با این شهید دفاع مقدس، از ساعت ۱۷ در «معراج شهدای تهران» با حضور جمعی از همرزمان، فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و خانواده شهید حسین سامی‌مقام برگزار می‌شود.
روز جمعه ۱۲ مردادماه، به پاس قدردانی از مقام شهید حسین سامی‌مقام، پس از برگزاری نماز جمعه در مصلای تهران، مراسم تشییع این شهید عزیز با حضور قشر عظیمی از مردم نمازگزار برگزار می‌شود. روز شنبه ۱۳ مردادماه، مراسم تشییع پیکر این امیر سرافراز نیروی زمینی ارتش، در صبحگاه مشترک یگان‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در «ستاد نیروی زمینی ارتش» با حضور همرزمان، فرماندهان و با سخنرانی امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، برگزار می‌شود. روز یکشنبه ۱۴ مردادماه نیز، آیین بدرقه و انجام تشریفات و احترامات نظامی در «فرودگاه شهر اصفهان» برگزار و آیین تشییع و تدفین پیکر مطهر آن شهید عزیز اسلام، با حضور مردم شهیدپرور و قدرشناس ایران اسلامی، در «گلزار شهدای شهرستان سمیرم» استان اصفهان انجام می‌شود.
شهید سامی‌مقام سال ۱۳۵۹ به همراه ۱۰ نفر دیگر از ‏جان‌بر‏کفان ارتش اسلام و فرزندان ‏وطن، حین الحاق به یگان سازمانی خود، در محور فیض‌آباد سنندج، جهت نجات «سرهنگ نصرت‌زاد» که در محور سنندج- دیواندره با گروهک‌های منحله و ضدانقلاب کومله و دموکرات درگیر بود، شتافت که نهایتاً در ۳۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۵۹، به اسارت گروهک دموکرات درآمد. وی پس از تحمل شکنجه‌های فراوان، در پانزدهم مردادماه سال ۱۳۵۹ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شکایت از عوامل توهین به رأی‌دهندگان ایرانی در خارج
 دست آخر اینکه، انتشار ویدیویی از طریق رسانه‌های مجازی هویت برخی عوامل اخلال و توهین به ایرانیان ساکن خارج از کشور در جریان برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری را افشا کرد. بر مبنای این ویدیو، مشخصات سجلی و محل سکونت این افراد که در همکاری با گروهک‌های ضدانقلاب و سازمان‌های جاسوسی بیگانه اقدام به برگزاری تجمعات و اخلال در مقابل مراکز اخذ رأی ایرانیان خارج از کشور کرده بودند، در اختیار نهادهای امنیتی جهت ارجاع به دستگاه قضا قرار دارد.
کاربران فضای مجازی با بررسی اطلاعات بعضی از این افراد، افشا کردند که برخی از آنها دارای سوابق کیفری در خارج از کشور نیز بوده‌اند.  نمایندگی‌های جمهوری اسلامی مطابق آنچه پیشتر اعلام کرده‌اند، براساس قوانین کشورهای محل سکونت آنها نسبت به حمایت حقوقی از تمامی ایرانیان خارج از کشوری که مورد توهین قرار گرفته‌اند، اقدام خواهد کرد. همچنین این نمایندگی‌ها براساس قوانین دیپلماتیک نسبت به هرگونه ایجاد اخلال نیز پیگیری حقوقی خود را ادامه خواهند داد.

جستجو
آرشیو تاریخی