صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و بیست و دو - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و بیست و دو - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

نصرالله رادش با جایزه جوکر،4  زندانی غیرعمد را آزاد کرد
نصرالله رادش جایزه نقدی خود برای حضور در یک مسابقه را صرف آزادی ۴ زندانی جرایم غیرعمد کرد. کمدین نام‌آشنای کشور با حضور در محل ستاد مردمی دیه، جایزه دویست میلیون تومانی خود بابت برنده شدن در یکی از مسابقات شبکه نمایش خانگی را صرف آزادی ۴ بدهکار مالی زندان‌های استان تهران کرد. با این حمایت مالی، ۲ زن و ۲ مرد عائله‌مند با مدت تقریبی سه ماه حبس، آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

پشیمانی پرستو صالحی از مهاجرت
 ویدیوی منتشر شده از پرستو صالحی که در آن از پشیمانی از مهاجرت می‌گوید از موضوعات پربحث شبکه‌های اجتماعی است. پرستو صالحی در بخشی از این ویدیو می‌گوید که چند ماهی است برای برگشت به ایران از طریق خانه سینما درخواست داده و نمی‌داند چطور برخورد می‌شود. او در ادامه می‌افزاید دلایل زیادی برای برگشت به ایران دارد که یکی از آن دلایل مادرش است.
او مشکل مالی را دیگر دلیل بازگشت به ایران عنوان می‌کند و در توضیحات تکمیلی می‌افزاید که از طریق تبلیغات امرار معاش می‌کرده و پس از رفتن از ایران این تبلیغات سلب شده است. صالحی همچنین می‌افزاید، حس می‌کند در کشور عزت و احترام بهتری خواهد داشت. برخی کاربران راستی صحبت‌های صالحی را زیر سؤال برده و نوشته‌اند: «نمی‌دانیم این حرف‌هایی که پرستو صالحی می‌زند مثل دفعات قبل برای جلب توجه و وایرال شدن دوباره است یا این بار واقعاً پشیمانی‌اش را از مهاجرت، عمومی کرده است!» برخی هم بر این باورند که مشکل اصلی این است که او خودش را خیلی جدی گرفته و ایرانی‌ها از این قبیل جماعت در این سال‌ها کم ندیده‌اند؛ متوهمانی که فکر می‌کنند آمدن یا نیامدنشان به کشور ممکن است مسأله یا چالش جدی برای خودشان و ایران ایجاد کند.
کاربری نوشته: «پرستو صالحی که محلی از اعراب ندارد، باور کنید علی کریمی و حمید فرخ‌نژاد هم امروز از ترک ایران ناراحتند.» کاربری این جمله از سردار سلیمانی را به اشتراک گذاشته: «والله هرکس تیر به سمت این نظام انداخت آواره شد» و در ادامه نوشته است: «امیدوارم اتمام حجتی باشه برای همه که بدانند این انقلاب متعلق به مردم و شهداست نه معلوم‌الحال‌هایی مثل این خانم و امثالهم.» کاربری به نام لیلی آورده: «ظاهراً برای پرستو صالحی ایران دیگه «خراب شده» نیست و‌ می‌خواد برگرده! یک‌سری‌ها برای درس عبرت شدن به دنیا میان که بقیه کمتر اشتباه کنند و موفق باشند تو کار و زندگیشون!» آوین هم نوشته: «ان‌شاءالله هرکی دور از وطنه به وطن برگرده اما قبل از اینکه پشتِ‌پا بزنین به همه چیز و از وطن برین، ببینین دارین خونه براندازیتونو رو تار عنکبوت اپوزیسیونی بنا میکنین که از طلا نیست، جنسش از عملگی و پیاده‌نظامی برای دشمنه.» این تصمیم صالحی البته واکنش انتقادی مدافعان تفکرات او در مخالفت با نظام را هم به همراه داشته و با اشتراک گذاشتن تصاویری از موضع‌گیری‌های قبلی او از جمله امضا برای وکالت به رضا پهلوی، او را مخالفی سست‌عنصر نامیده‌اند.
 
نبرد با علاقه‌مندان تئاتر
 قیمت بالای بلیت برخی آثار نمایشی علاوه بر فضای مجازی در رسانه‌های رسمی هم با انتقاد همراه است. این روزها سامانه فروش، بهای بلیت نمایش «نبرد رستم و سهراب» را ۵۹۰ تا یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین کرده است.
مهر در گزارشی با استناد به قیمت بالای نمایش «سیصد» در ماه گذشته در مطلبی با عنوان «نبرد رستم و سهراب یا نبرد با تئاتر!» نسبت به این قیمت‌گذاری انتقاد کرده است. اوایل تیر سال‌جاری بود که کنسرت نمایش «سیصد» در مجموعه فرهنگی سعدآباد تهران روی صحنه رفت و بهای بلیت خود را ۶۷۵ تا ۸۹۰ هزار تومان تعیین کرد. این روزها حسین پارسایی نیز که مدعی تولید و اجرای تئاترهای موزیکال است، قصد دارد نمایش «نبرد رستم و سهراب» را در استادیوم بین‌المللی تنیس مجموعه ورزشی انقلاب روی صحنه ببرد.
اجرای این نمایش از ۱۰ مرداد آغاز می‌شود اما نکته قابل تأمل درباره این اجرا، بهای بلیت تعیین‌شده برای نمایش است. در سایت فروش بلیت این اثر نمایشی بهای بلیت‌ها از ۵۹۰ تا یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است، بهایی که نه تنها از بهای بلیت تمام تئاترهای تولیدشده بالاتر است بلکه رکورد گرانی بلیت را از کنسرت‌های موسیقی پاپ نیز ربوده است.
مشخص نیست چرا یک گروه نمایشی به تنهایی می‌تواند صرف استفاده از چهره‌های بازیگری، با توجیه ساخت دکور آنچنانی و اجرا در فضایی غیرمتعارف در مجموعه ورزشی لاکچری باشگاه انقلاب تهران، قیمت بلیت اثر خود را به دلخواه تعیین کند.

جستجو
آرشیو تاریخی