روی خط المپیک

وداع زودهنگام جوان‌ترین تیرانداز با المپیک
محمد بیرانوند تیرانداز 15ساله اهداف پروازی در پایان مرحله مقدماتی تراپ المپیک بیست‌وچهارم شد.  او که جوان‌ترین ورزشکار کاروان ایران و تیرانداز المپیک است در پایان 5 راند با امتیاز 117 در رده بیست‌وچهارم ایستاد تا مأموریتش را به پایان برساند.  تیراندازان در روز اول سه راند ۷۵ تیر و در روز دوم در دو راند با 50تیر کار خود را پیگیری کردند که محمد بیرانوند در اولین روز با ۷۰ امتیاز در رده بیست‌ویکم قرار گرفته بود. محمد بیرانوند با  مدال طلای قهرمانی آسیا برای اولین بار در تاریخ ایران در رشته اهداف پروازی موفق به کسب سهمیه المپیک شد.


رضوانی: عبدلی نمره قبولی گرفت
 رضوانی رئیس فدراسیون شنا بعد از چهل و هشتمی سامیار تنها نماینده شنای ایران در پاریس و عدم صعود به نیمه‌نهایی گفت: «با رکوردی که از سامیار اعلام کرده بودیم نفر هشتم گروهش بود، اما با جایگاه چهارم شنای خود را تمام کرد. البته حدود ۳۰ ثانیه بالاتر از رکوردش شنا کرد که بابت این موضوع عذرخواهی هم کرد. استخر واقعاً متفاوت بود و این بهانه‌تراشی نیست اما او در مجموع نمره قبولی گرفت.»


فرنگی کاران جمعه صبح
به پاریس می روند
تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در المپیک ۸ صبح روز جمعه به پاریس پرواز می‌کند. رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک از 15 مرداد و با رشته فرنگی در پاریس آغاز می‌شود.
مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، سعید اسماعیلی در 67کیلو، امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو، علیرضا مُهمدی در 87 کیلو، محمدهادی ساروی در 97 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم تیم اعزامی کشتی فرنگی ایران به المپیک را تشکیل می‌دهند.
شاگردان حسن رنگرز ساعت 8 صبح روز جمعه 12 مرداد ماه با پرواز مستقیم به پاریس می‌روند. فرنگی‌کاران این روزها در اردوی آخر در خانه کشتی تمرین می‌کنند. این تیم المپیک قبلی را با یک طلا و یک برنز محمدرضا‌ گرایی در 67 کیلو و محمدهادی ساروی در 97 کیلوگرم به پایان رساند.
 

قضاوت اولین داور زن
 تکواندوی ایران
معصومه باقری  اولین داور زن تکواندوی ایران در پاریس قضاوت خواهد کرد.  درحالی‌که قبل از این هیچ داور زنی از کشورمان در رقابت‌های المپیک حضور نداشته است، حالا باقری با عملکرد درست خود در مسابقات داخلی و خارجی برای قضاوت در این رقابت‌ها انتخاب شد و با شروع مسابقات تکواندو از 17 تا 20 مرداد به عنوان نماینده داوری ایران در پاریس قضاوت خواهد کرد.


رقابت فلاح با رقیب ویتنامی
مبینا فلاح تنها کماندار ایرانی در المپیک، امشب در دور مقدماتی با رقیب ویتنامی‌اش رقابت می‌کند.  او در روز اول المپیک در مسابقه تعیین رنکینگ، با بیست و ششمی بهترین نتیجه را بین کمانداران ایران در المپیک ثبت کرد، که غلامرضا شعبانی بهار آن را تاریخ‌سازی خواند. مبینا فلاح، کماندار ایرانی با رتبه بیست و شمشمی امروز در دور مقدماتی المپیک ساعت 21 : 12 دقیقه با رقیب ویتنامی‌اش مسابقه می‌دهد.  بدخشان مربی او معتقد است مبینا برای امشب آماده است: «مبینا آمادگی خیلی خوبی دارد، اگر جو مسابقه مثل شنبه خیلی روی او تأثیر نگذارد، می‌تواند رقیب ویتنامی‌اش را
شکست دهد.»

جستجو
آرشیو تاریخی